andm Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg vet hvordan søkefunksjonen fungerer. Ettersom det jeg trenger hjelp med kanskje er litt utenom det vanlige, håper jeg på at jeg får bedre hjelp ved å opprette et nytt emne. Det jeg ønsker, er en side som først og fremst er begrenset adgang til de som kjenner et passord (gjerne et brukernavn også). Dette må tastes inn for hvert besøk. Måten sikkerheten og passord, brukere osv. håndteres på er ikke så viktig, og jeg har et eget webhotell som støtter litt av hvert, dersom dere liker å gjøre det avansert med databaser osv. I tillegg skal de utvalgte brukerne kunne skrive beskjeder til hverandre. Dette er den primære funksjonen til siden. Det kan være så enkelt som overhodet mulig; det skal være ment for at to personer skal kunne skrive meldinger til hverandre. Utfordringen er imidlertid denne: Istedenfor å vise meldingene som tekst, skal tegnene personen taster inn, lagres som et bilde (les: gjøres om til og publiseres på siden) der jeg på forhånd velger hvilken skrifttype og -størrelse som benyttes for avbildingen. Kort og greit (men gjerne ikke så lett å gjennomføre?): En enkel side der du må logge deg på; når du har logget deg på, et felt for å taste inn en tekst, en knapp eller lignende for å utføre følgende handling: Oversette teksten til et bilde av teksten i en annen skrifttype. Etter hvert som det skrives beskjeder, vises disse (bildene) under hverandre (eller gjerne på en bedre måte, dersom noen har gode forslag). Ja, det er en særdeles merkelig oppgave. Helt sikkert en utfordring. Jeg har ikke mye kunnskaper innen programmering, så jeg trenger litt hjelp. Pek meg i alle fall i de(n) rette retningen(e), hvis dere er snille. Hvis dette er for vanskelig eller for uforståelig, gi meg en tilbakemelding, eller så får jeg bare gi opp. Er det nettbasert programvare/tekstpubliseringsverktøy/bloggsystemer e.l. som gjør en liten del av jobben jeg ønsker, kan du jo nevne disse hvis du vet om noen. Håper noen prøver seg på denne. Lykke til. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hvis du skal kode det fra bunnen av blir det noen timer med jobb ja. Og jeg ville anbefale å bruke PHP. Men en (muligens) enklere måte å gjøre dette på er å installere feks phpBB med funksjoner sånn at ikke hvem som helst kan registrere og at bare de registrerte kan se hva som er på forumet. Dette er enkelt å få til. Da kan de sende meldinger til hverandre og. Dette vil tak max 30 min. Lenke til kommentar
andm Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Et forum vil jo fungere, men det er litt overflødig. Men hva med det å konvertere tekst til bilde? Er det noen som vet hvordan det kan gjennomføres? Endret 14. januar 2006 av Ostekjeks Lenke til kommentar
andm Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Er det ikke mulig å konvertere tekst til grafikk på en nettside uten at det skal bli altfor vanskelig å lage? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Om siden din skal være privat, husk å avled søkemotorene i robots.txt, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå