maca Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Noen som har forslag til hvordan jeg skal feilsøke? Brenneren leser hverken CD eller DVD plater. Når jeg setter inn en plate skjer ingenting, velger jeg "utforsk" får jeg beskjed om å sette inn en plate i stasjonen.?!?! Har oppdatert firmwire fra NEC etter at problemet oppstod, men ingen endring har skjedd. Noen her som har glupe meninger om hva jeg bør finne på? Alternativet er jo å skru ut brenneren og teste den på en annen maskin, men finnes andre muligheter for å finne ut om at det virkelig er brenneren som er gåen? Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg hadde noe lignende med en Sony-brenner for noen uker siden og da var det flatkabelen som var feilen. Sjekk også master/slave evnt. cableselect. Noen brennere liker ikke å stå som master på midtre kontakten på flatkabelen (40 tråders kabel). På 80 tråders flatkabel skal master stå på enden og slaven i midten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå