Sleep4Life Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Jeg og noen kamerater skal ha et lite LAN. Vi ha aldri klart og fikse sånn at vi får internett. Hva må man gjøre? Jeg trenger KJEMPE KJEMPE nøyaktig forklaring... Det må være sånn med hub, kabler og shit...siden han som skal hoste lanet ikke har trådløst system.... Endret 13. januar 2006 av Sleep4Life Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Vel, først trenger dere en router (om ikke modemet har innebygd), de har ofte innebygde switcher. På ruteren er det en inngang (WAN) og x-antall utganger (LAN, fra den innebygde switchen) Dere kan også koble på flere switcher etter routeren. Altså: Internett -> router -> switch -> PCer Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du bør også sette alle pcene til å mota automatisk IP-adresse fra routeren. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 ADSL modem-> Switch/Router-> Hver maskin. Så kjører dere enkelt og greit "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" fra Mine Nettverkssteder. Der velger dere samme domene og restarter. Og vips, så er dere på samme nett. (Kan være at dere har en brannmur innstallert på pc'en som blokkerer tilgang til mapper og filer hos hverandre!) Lenke til kommentar
Sleep4Life Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Passe enkelt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå