Jaffe Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 En kamerat av meg har følgende oppsett, men har problemer med klokking: AMD Athlon 64 3500+ (Venice), socket 939 Asus A8N-E hovedkort nVidia GeForce 7800GT skjermkort Det som skjer er at han ikke når noe høyere enn 210MHz på FSB, og på 210MHz er det rimelig ustabilt. Dette er med boxed kjøler, men alikevel tviler jeg på at det pga. CPU eller varmeproblemer? Er det noen kjente feil, bugs, instillinger osv. med dette hovedkortet? Takk for svar! Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 En kamerat av meg har følgende oppsett, men har problemer med klokking: AMD Athlon 64 3500+ (Venice), socket 939 Asus A8N-E hovedkort nVidia GeForce 7800GT skjermkort Det som skjer er at han ikke når noe høyere enn 210MHz på FSB, og på 210MHz er det rimelig ustabilt. Dette er med boxed kjøler, men alikevel tviler jeg på at det pga. CPU eller varmeproblemer? Er det noen kjente feil, bugs, instillinger osv. med dette hovedkortet? Takk for svar! 5434063[/snapback] Hvilket minne har du? Prøv med divider på minnet hvis dette er av typen pc3200 (eller lavere). HTT-multi må også settes til 4X!! Både cpu og HK burde klare den lille økningen av fsb. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 OZC, er av typen PC3200, ja. Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 OZC, er av typen PC3200, ja. 5436045[/snapback] For å sjekke ut om det ikke er andre ting enn cpu som streiker ved overklokking, er det vel lurt som sagt å sette ned minnet til noe veldig lavt, (feks ddr200 e.l.) og htt-multi skal også ikke være på 5, må ned på 4 med en gang, dernest kan du sette lock på pci (hvis det er mulig på ditt hk, ville tro det). Si ifra når du har gjort det og si om du klarte å pushe den lengre. (det ville jeg absolutt tro ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå