Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

P4 D 930 v. AMD 64 X2 3800+

Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville faktisk vurdert å kjøpe en Northwood til siden alt annet vil kreve ny sokkel og dermed nytt hovedkort.

Men hvis du først har tatt avgjørelsen å kjøpe nytt hovedkort så selg for all del det gamle. Det er sikkert mange som har lyst på et gammelt men bra sokkel 478-hovedkort.

Med tanke på minne, overklokking og spillytelse så ville jeg valgt Athlon64 X2 3800+ og overklokket i vei. Hovedkortet jeg ville valgt er det AsRockII-kortet med både PCI-express og AGP. Da slipper du å skifte skjermkort samtidig med resten.

Lenke til kommentar

Hmmm.... ja, har vel egentlig hatt øynene åpne etter demo/brukte deler. Men er faktisk veldig lite som går nå om dagen.

Så akkurat på ett hovedkort, men det var uten IO shild, så det gidder jeg ikke.

Dessuten så tror jeg det er hovedkortet som har konka, ikke prosessoren egentlig... men er ikke 100% sikker. Men selvsagt skal jeg selge de gamsle delene.

Lenke til kommentar

Godt poeng sablabra :p

Blir nok AMD, hvis jeg går for en oppdatering. Jeg har fremdeles valget om jeg skal bruke ganske mye penger på prosessor+HK, eller om jeg skal gå for en billig oppdatering, og bare kjøpe HK til det systemet jeg har. Det er hovedkortet som er ødelagt.

Problemet er vel at s478 HK ikke finnes på markedet, og derfor vanskelig å finne i god stand. Har sett på noen få brukt, men ingen som virkelig frister/passer.

Vanskelig valg.. er lissom forskjell på 2/3 laken, det er mye penger, men om jeg holder meg til det systemet jeg har nå, så må jeg jo oppdatere om maks 2 år uansett, og ut med ett par tre laken da lissom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...