sluggerman Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 eg har tenkt på å kjøpe meg ny data.. og har ei stund fundert på ka slags prossessor eg skal gå for. intel pentium d 930 2 mb cache på kver kjerne (4 mb tilsaman) eller amd athlon x2 3800+ finst det testar der desse er sett opp mot kvarandre?? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Bare en ting når vi er inne på Intel 775... Går det ann å bruke dualcore CPU og DDR1 ram på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Bare en ting når vi er inne på Intel 775... Går det ann å bruke dualcore CPU og DDR1 ram på dette hovedkortet? 5437633[/snapback] Nei Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg ville faktisk vurdert å kjøpe en Northwood til siden alt annet vil kreve ny sokkel og dermed nytt hovedkort. Men hvis du først har tatt avgjørelsen å kjøpe nytt hovedkort så selg for all del det gamle. Det er sikkert mange som har lyst på et gammelt men bra sokkel 478-hovedkort. Med tanke på minne, overklokking og spillytelse så ville jeg valgt Athlon64 X2 3800+ og overklokket i vei. Hovedkortet jeg ville valgt er det AsRockII-kortet med både PCI-express og AGP. Da slipper du å skifte skjermkort samtidig med resten. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Hmmm.... ja, har vel egentlig hatt øynene åpne etter demo/brukte deler. Men er faktisk veldig lite som går nå om dagen. Så akkurat på ett hovedkort, men det var uten IO shild, så det gidder jeg ikke. Dessuten så tror jeg det er hovedkortet som har konka, ikke prosessoren egentlig... men er ikke 100% sikker. Men selvsagt skal jeg selge de gamsle delene. Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 eg las på ei side at det var problem med div. spel på amd athlon x2 3800 f. eks cs 1,6 desse problema var ikkje tilstades på intel p d830.. så på det punktet er vel intel beire.. eller? er det fleire som har erfart dett blir meir og meir confused i data valget mitt!! spes. prossessor!! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Det som det venves er muligens lasbalnse i XP (den suger big time), der er begge DC prosessorene like bra/dålige. Men det kan også være at de har merket litt rar oppførsel med Cool 'n Quiet aktivert (det senker mp på proessoren når det ikke trengs så mye ytelse, slik at den jobber saktere, bruker mindre støm og er kaldere) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Er det egentlig noe å lure på, Mixy? Altså, du trenger både pci-e og agp og kunne beholde rammet ditt. Hvis du velger amd så kan du beholde både grafikkortet ditt og rammen, men hvis du kjøper intel må du bytte ut begge. Enkelt valg Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Godt poeng sablabra Blir nok AMD, hvis jeg går for en oppdatering. Jeg har fremdeles valget om jeg skal bruke ganske mye penger på prosessor+HK, eller om jeg skal gå for en billig oppdatering, og bare kjøpe HK til det systemet jeg har. Det er hovedkortet som er ødelagt. Problemet er vel at s478 HK ikke finnes på markedet, og derfor vanskelig å finne i god stand. Har sett på noen få brukt, men ingen som virkelig frister/passer. Vanskelig valg.. er lissom forskjell på 2/3 laken, det er mye penger, men om jeg holder meg til det systemet jeg har nå, så må jeg jo oppdatere om maks 2 år uansett, og ut med ett par tre laken da lissom. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Her f. eks... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Joda, greit nok... men har du skjekket hvor mange som er på lager? MAnge av de der har gått ut av produksjon. JEg har ikke sett igjennom alle de der, men vet at det er veldig få, eller ingen som butikkene har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå