TigerBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Dette bildet tok jeg i Kr.sand dyrepark sist sommer. Jeg har posta det før ,men har nå gått tilbake til det og eksprementert litt med å sette på en ramme,samt justert noen av fargene litt. Det store spørsmålet er vel egentlig om jeg skal prøve å fjærne kvistene i forkant eller om jeg skal la dem være der. Jeg er veldig usikker på dette, er det noen som har noe ideer ? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg syns kvistene burde fjernes. Personlig likte jeg ikke den blurren som var lagt på i bakgrunnen, den var for uskarp lissom. Skjønner at det blir rotete hvis det er helt klart, men litt mindre blur Og en liten ting til... jeg likte ikke akkurat den ramma, var bare i veien, spør du meg da. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Litt enig med bakgrunnen. Syns bakgrunnen ble litt for skarp-uskarp om du skjønner. Altså litt for hard uskarphet... Vanskelig å forklare. Hva har du gjort med tua bak tiger'n? Ser litt rart ut. Men ellers er det jo et veldig pent motiv da. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Litt mye blur ja, men ellers et veldig nydelig bilde, syns jeg. Føler ikke at kvistene forstyrrer i noen særlig grad, men du kan jo prøve å fjerne dem og se. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Bakgrunn.. funny you should mention that.. Det som er morro med den bakgrunnen er at jeg har ikke gjort skvatt med den. Og er heller ikke helt 100 pst på hva jeg skal gjøre. Det bildet her er tatt med ett Sigma 70-300 F4-5.6 APO objektiv. Og Bokeh som det objektivet produserer suger noe helt sprøtt. Jeg har tenkt litt på å få PS til å blurre den til,men da jeg fremdeles er på lærestadiet med PS har jeg ikke lekt med det ennå. Når det kommer til dette med rammen er dette også noe jeg driver å lærer meg. Jeg tenkte en nøytral sort ramme er såpass enkelt at det kan jeg ikke gjøre så veldig galt. og i dette tilfellet syntes jeg den passer ganske greit. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for at den skal bli mer spennende. Alle tips taes imot med takk Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg synes i utgangspunktet bildet er bra, men som de andre har nevnt var ramma litt forstyrrende, og bakgrunnen var litt rar. Har prøvd å redigere noe og synes kanskje resultatet er noe bedre nå, eller...? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 JEg syns i alle fall det bilde var bedre, ramma ver mer gjennomført, og bakgrunnen var ikke like forstyrrende. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Enig. Bildet var bedre nå. Ramma tar ikke så mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Når du fekk med heile bladkvasten til høgre, midtstillt bildet og ramme på var det med eitt betre ja. Litt for uklart er det som fleire har påpeikt, men fint bilete. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Utrolig stilig, det ble mye bedre med bakgrunnen der ja Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 På originalen var det vel uskarpt pga fordi fotografen beveget kameraet under tagningen, mens på det redigerte synes det ikke, da det er gjort blurry eller er jeg helt på tur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå