Dark Lord Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg skal overføre noen filer fra en Macintosh til en PC via nettverk og fant ikke ut av hvordan man gjorde det så jeg spør her istede. Er det noen som vet hvordan man gjør dette? Søkte på google etter det,men fant ikke noe skikkelig svar som hjalp meg noe særlig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det enkleste blir vel å sette opp et "ad-hoc"-nettverk trådløst. Mac'en fikser det lett. Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Men kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det? for jeg er helt grønn på å sette opp nettverk med Mac Takker for alle svar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Du klikker på nettverkstingen til macen, velger sett opp ad-hoc-nettverk og så kan du koble til dette nettverket fra den andre PCen. Har dog ikke prøvd det helt på denne måten, men vet at det ahr funket for andre ihvertfall. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Uten å gå inn på om du skal overføre filer trådløst eller ei kan du enten sette opp fildeling for windows på macen (SMB) og hente filene fra en windows pc, eller dele ut en katalog på windows-maskina og gå inn på den i Finder. Førstnevnte krever at du skriver inn brukernavn og passord for en bruker som eksisterer på macen. For mer informasjon kan du se her, spesielt linkene neders: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=19652 Det fungerer forøvrig meget bra med min mini-mac, men jeg bruker først og fremst den mot SAMBA Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Fikk det til nå endelig Brukte bare den SMB kommandoen når jeg skulle koble til PCen,funket fint det. Jeg skulle ha gjort litt mer research på Apple sine sider så kanskje jeg hadde funnet ut det selv Så jeg får bare nok en gang takke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå