Gå til innhold

S-ATA disc herper datan!

c7Nn

Anbefalte innlegg

Høyreklikk på mappa, velg "Properties"/"Egenskaper", velg tab'en "Security".

access1.JPG

Trykk "Advanced", "Owner", velg "Administrators" og trykk "OK".

access2.JPG

Trykk "Add", skriv "everyone" og trykk "check names". Da skal "everyone" få en strek under seg og du trykker "OK".

access3.JPG

Huk av for "Full control" når du har markert brukergruppen "Everyone" og trykk "OK".

access4.JPG

Da skal du i teorien få tilgang.

----------

Når det gjelder installasjonen av Windows er det ikke rart du får feilmelding når du starter installasjonen fra Windows. Det du skal gjøre er å boote fra CD'en og starte installasjonen fra den. For å gjøre det må CDROM ligge forran HDD i oppstartsrekkefølgen i BIOS.

Er det standard Award BIOS velger du det under menyvalg to eller tre og de heter ofte "first boot device"/"second boot device". Sett CDROM som first, sett CD platen i leseren og start maskinen. Etter at rammen er telt opp vil det da stå "Press any key to boot from CD" som vil starte installasjonen dersom du trykker en tast. Da vil du få lov til å slette alle partisjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har XP ja, men jeg har skrudd av "Simple filesharing", og da får du bedre kontroll over fil- og tilgangs-rettigheter på maskinen.

I et explorer vindu velger du "Tools", "Folder Options", "View" og skrur av "Use simple filesharing".

Da vil "Security" tab'en dukke opp på filer, mapper og partisjoner.

Lenke til kommentar

Det er viktig å få med seg at det er i et Windows explorer vindu du skal velge Tools etc. og ikke i et Internet explorer vindu. Så f.eks dobbeltklikk på "Min Datamaskin", "Tools", "Folder options", "View" og der skal du finne det:

tools.JPG

filesharing.JPG

Det nederste valget på dette bildet.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...