ScatexX Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 jOEn R skrev: Så du MortenK meiner at jeg ikke trenger mer enn 400W? hvorfor sier da nokken at jeg trenger 580W? P.S: har gjort handle lista mi tilgjengelig for alle. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=23839 ser den bra ut? 480W der. EDIT: kanskje jeg burde kjøpe ett anna hovudkort? vet ikke om det er nokke bra, men har litt mer penger jeg kan bruke. trenger ikke vær SLI, men kanskje det kan være en fordel? etter som jeg har forstått er skjermkortet så bra at det ikke vil være nødvendig med ett nutt skjermkort før hovudkortet blir for gammelt det med. eller hat jeg missforstått det heilt? 5451522[/snapback] Skjermkort er en viktig konponent ja, men om du trenger SLI eller ei må jo du finne ut av selv, det kan jo være lurt å ha det tilfelle du tenker å oppgradere med enda et skjermkort en gang! Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Et spm: Er det stor forskjell på 7800 GT & GTX ? Tenker på 1000 kr i prisforskjell... Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 exmith2k skrev: Et spm: Er det stor forskjell på 7800 GT & GTX ? Tenker på 1000 kr i prisforskjell... 5451797[/snapback] kan ikke du lage en ny post om det? vil det være lurt og kjøpe det siste hovudkortet eller er det dårligere enn f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307700&cks=PRL som ikke har SLI? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 400W holder i lange baner det. Det er hvor mange ampere som teller, ikke så mye watten. Har du en 15A på 12volten, så burde det holde helt fint. Synes SLI burde vurderes på det sterkeste. Synes selv at det aldri kan bli nok skejrmkortkraft, og utviklingen går ruvende raskt (fortere en hovedkort teknologien). Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Ja, da har jeg funnet ett hovudkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313204&cks=SPK det er med SLI og bør vell være bra nok? Skal sjå om jeg finner en størmmforsyning med dei nevnte målingene, men det er bare å hjelpe meg EDIT: her er en PSU som (viss jeg ikke har missforstått?) burde holde http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313204&cks=SPK Endret 17. januar 2006 av jOEn R Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) jOEn R skrev: Ja, da har jeg funnet ett hovudkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313204&cks=SPKdet er med SLI og bør vell være bra nok? Skal sjå om jeg finner en størmmforsyning med dei nevnte målingene, men det er bare å hjelpe meg EDIT: her er en PSU som (viss jeg ikke har missforstått?) burde holde http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313204&cks=SPK 5451951[/snapback] Ehhhh. De linkene du har gitt er ikke riktige. For det andre er hovedkortet du har linket til et socket 775....Du bør nok finnet et HK for socket 939. Jeg ville ha kjøpt meg Asus Premium Mulig at budsjettet ditt sprekker, men det er verdt de ekstra hundrelappene... En god PSU er Mist 500W eller Hiper 580W Edit: Kan vel ta med at disse to psu'ene er MEGET stillegående. Sammen med HK som har en passiv chipsett kjøler slipper du unna endel støy hvis det er viktig for deg. Til GFX kan du kjøpe en kjøler hvis du synes skjermkortet støyer for mye. Endret 17. januar 2006 av geriljajoe Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 var litt rot med det forrige forslaget men jeg er ikke nokken dreven pc bygger heller da hovudkortet som du foreslo såg jo brukbart ut, men er det virkelig nødvendig å bruke 900,- på en PSU? Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) jOEn R skrev: var litt rot med det forrige forslaget men jeg er ikke nokken dreven pc bygger heller da hovudkortet som du foreslo såg jo brukbart ut, men er det virkelig nødvendig å bruke 900,- på en PSU? 5452274[/snapback] Nei det er det ikke, og som tidligere nevnt i denne tråden trenger du heller ikke 500 watt ++. For min del er det utslagsgivende m.h.t. støy og da er de to forslagene meget gode. Det finnes selvsagt rimeligere psuer som du sikkert også blir fornøyd med. Men prisen fra den du fant, og mine forslag skiller vel bare to hundelapper... Eller så kan du vurdere å kjøpe et kabinett med PSU, selv kjøpte jeg dette: Chieftec Mesh Medium Tower Psu'en på kabinettet er helt greit, og til meg drar det 3 hd'er, et 6600 GT, 1 ekstern hd + det som står i signaturen min. Endret 17. januar 2006 av geriljajoe Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) OK, mn det er jo bare 20w forskjell på dei PSUene vi "krangler" om. hører du sier dei er stille, men har ikke så masse for meg å si. tenker jeg holder meg til den vifta jeg har, men med det hovudkortet du fortalte meg om. Asus Premium. skal sette opp ett oppsett når jeg kommer hjem fra skolen, så det blir litt lettere å fortsette debatten EDIT: nokken som kan hjelpe meg å finne dette hovudkort på prisguiden? Endret 17. januar 2006 av jOEn R Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 jOEn R skrev: OK, mn det er jo bare 20w forskjell på dei PSUene vi "krangler" om. hører du sier dei er stille, men har ikke så masse for meg å si. tenker jeg holder meg til den vifta jeg har, men med det hovudkortet du fortalte meg om. Asus Premium. skal sette opp ett oppsett når jeg kommer hjem fra skolen, så det blir litt lettere å fortsette debatten EDIT: nokken som kan hjelpe meg å finne dette skjermkortet på prisguiden? 5452491[/snapback] Det er et hovedkort, ikke et skjermkort. Du finner det her Velger du løsning med kabinett og psu, f.eks Chieftec sparer du 3-400 kroner som kan brukes på annet snacks.. Valget er ditt :!: Lenke til kommentar
ownCS Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Gå for dette kabinettet dær følger det med 400 w psu Det er jo billig å da Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Etter en lang diskusjon har endelig geriljajoe overtalt meg (takk til deg!) har no satt opp ett nytt forslag som ser slik ut. + dette kommer selvfølgelig kabinett der jeg kommer til å gå for det som geriliajoe tipsa meg om. nettopp dette Er det nokke jeg har glømt å ta med? Endret 17. januar 2006 av jOEn R Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva med å kjøpe et Antec Sonata II heller. Smaken er som baken,men jeg tror de fleste er enige i at Antec kabinettet ser mye finere ut Chieftec. Oppsettet ditt ser bra ut,men jeg ville byttet disken til en Samsung eller Hitachi. Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 bytte harddisk? hadde engentlig tenkt å kjøpe en samsung, men fikk råd av en kompis om å kjøpe Western. hva er forskjellen da? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) jOEn R skrev: bytte harddisk? hadde engentlig tenkt å kjøpe en samsung, men fikk råd av en kompis om å kjøpe Western. hva er forskjellen da? 5453682[/snapback] Les denne testen. Som du ser ble Hitachi best i test. Endret 17. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) har no lest litt av testen, men jeg gidder ikke lese hele men jeg trur på morten og regner med han kan sine saker kom vi fram til dette oppsettet da? vil si meg fornøgd. her har dere nokke dere kan sikle etter Endret 17. januar 2006 av jOEn R Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 jOEn R skrev: har no lest litt av testen, men jeg gidder ikke lese hele men jeg trur på morten og regner med han kan sine saker kom vi fram til dette oppsettet da? vil si meg fornøgd. her har dere nokke dere kan sikle etter 5454686[/snapback] Nå begynner oppsettet å se bra ut. Som Morten sier er smaken som baken, og da er det opp til deg for hvilket kabinett som ser coolest ut. For min del er valget enkelt, jeg ville gått for Chieftec. Hvorfor? Jo, fordi det har meget god plass, 6 brønner for 3.5". Egne plastikkrails slik at du slipper å skru fast HD. Mange plasser for vifter. Du kan se flere bilder av Chieftec kabinettet her. Regner med at du allerede har skjerm, mus, tastatur og dvd brenner. Har jeg vært deg ville jeg samtidig at byttet til dette minnet: Corsair TWINX2048-3200C2 Det koster deg 400 kr. ekstra, men du har jo satt et tak på 11000. Da har du nok til frakt. Ellers er det bare å kjøre i gang bestillingen Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Med hensyn til kabinettet er nokk saken avslutten. kommer til å gå for dette som Morten K annbefalte. Med hensyn til RAM'n så såg jeg med at twinMOS ikke vart annbefalt til gaming. siden det er det pcen kommer til å bli brukt mest til så vil det vell være lurt å bytte ja. jeg hadde igrunn sett på ei Kingston brikke, men fant ut at den var igrunn dårligere jeg har og sett på Corsaire brikken som du foreslår og har igrunn allerede byttet den i handlevognen, men har vell gjort nokke feil så det var twinMOS brikken som synest Men nokk om det. Pcen' jeg har kommet fram til blir no sammensettningen . no lurte jeg da på, er det lurt å sattse på å kjøpe den direkte fra prisguiden eller burde jeg handle alt fra samme butikk. det kan jo hende det er omtrent samme pris, men det blir høg porto? +at det kan jo bli ett himlas styr med garantien som kommer fra dei forskjellinge butikkene viss nokke er ødelagt. kan det være lurt å spandere på meg 700,- ekstra for å kjøpe alt med databutikken for å få samme gjeldene garantien på alle varene + at det blir mindre i porto? har som tidligere nevnt aldri handla pc deler på internett og kunne trenge nokken vennlige råd Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fint du har bestemt deg for kabinett og minne. Tror ikke du vil angre på noen av de så det er sagt (selv om mitt hjerte banker for Chieftec:). Det finnes selvsagt mange minnemerker å velge, og Corsair er en av de som har kvalitetsminne. Vil anbefale deg å helst bestille fra en eller to butikker. Går du over dette vil det nok svi i pungen. Merk deg at mange webshops har "ukens tilbud" og hvis f.eks du finner skjermkortet til god pris der, kan du jo sette opp resten og se hvor du ender. Frakten vil vises før du bekrefter kjøpet, så du vil få en indikasjon på hva prisen blir tilslutt. Når det gjelder garanti vil den gjelde uansett hvor mange butikker du bestiller hos, men som nevnt kan det prismessig lønne seg å begrense det. Hvis du skal bestille fra databutikken kan et alternativ til skjermkortet være dette: Asus 7800GT Har ikke sjekke tester på kortet, men det koster u underkant av 2700 kr.Btw har jeg selv et XFX 6600 GT som jeg er fornøyd med... Lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
jOEn R Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hjertelig takk for all hjelp. Tror jeg vil kjøpe litt fra databutikken og fra komplett (uten at det er nokke sikkert). P.S: trur ikke jeg gidder bruke mer tid på å bytte skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå