Gå til innhold

Justering av LCD skjerm?

Machz

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt en Samsung 940B LCD skjerm, men synes at tekst er mye dårligere enn på min gamle LG 19" CRT skjerm. Er det bare sånn det er, eller er det en justeringssak?

Skjønner ikke så mye av hverken Natrual Color eller MagicTune. Hvilken gjør hva egentlig?

Når man skal kalibrere skjermen med å bruke Natrual Color så skal man se på en linjete firkant med en boks i midten. Boksen i midten skal matche med firkanten på utsiden men hva er bakgrunnsfargen? De mørke eller de lyse linjene?

Bilder og sånt ser helt greie ut men som sagt tekst ser ikke noe bra ut. Blir liksom ikke helt svart tekst, men får en lilla glorie. Dette gjelder i grunn om det er stor eller liten tekst.

Kjører native oppløsing på 1280x1024 på et XFX GF7800GT kort m/81.98 drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem da jeg byttet, men fant ut autoadjust på skjermen fungerte bedre enn disse spesial programmene.

Går ut i fra at du har inst. driveren til skjermen?

Edit : Bruker 125% size på skrift selv.

OT ser ut som om klokken er 1 time feil, er jo 19.23

Endret av Peter pan
Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem da jeg byttet, men fant ut autoadjust på skjermen fungerte bedre enn disse spesial programmene.

Går ut i fra at du har inst. driveren til skjermen?

Edit : Bruker 125% size på skrift selv.

OT ser ut som om klokken er 1 time feil, er jo 19.23

5433626[/snapback]

Har driveren for skjermen installert ja. Autojustering funker ikke fordi jeg bruker DVI. Cleartype font smoothing er nok en av grunnene til at all tekst ble så rar. Slo det av og nå er det i grunnen helt toppers. Har prøvd å kaliberer skjermen x antall ganger og tror at jeg har funnet en bra innstilling nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...