the mean one Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 hallo vi er et par stykker som har minilan hos hverandre en gang iblant og vi vurderer og stte opp en server........ så her kommer spørsmålet: hva er viktig på en server data og hvilken software/os bør man bruke... vi har en p3 maskin med 500mhz og 128 mb ram som vi kan opgradere hvis det er no håp i den...... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det kommer jo litt ann på hva dere skal bruke serveren til det. Som bare en internett gateway trenger du ikke så fæle greier, det samme gjelder fil sharing, skal dere bruke serveren til å hoste nett spill ville jeg nok satt opp noe som klarer å spille spillet, minst. Av os.... kommer ann på bruken men er dere max 10 er jo w2kpro helt all-right, er dere fler blir det fort dyrt med w2kserver, så da er vel Linux/BSD ol. ett reelt alternativ.... endel config med det da... Lenke til kommentar
the mean one Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 spill er vel hovedtyngden men sharing blir det mye av også...... vi er toppen ti stykk men yi har tilgang til w2kserver.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Filserver og spillserver altså... Da kan du bruke det os'et du vil. win2k er enklest (win2kserver er ikke nødvendig), men *n*x funker også ypperlig. Blir endel configing med *n*x (samba). Lenke til kommentar
mindwalker Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 win2k server funker bra. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Anbefaler ikke å ha game-server og filserver på samme maskina hvis det skal brukes samtidig... Vi fikk litt høy ping på CS-server'n som delte ut DivX filmer.... Riktignok var det jo da 100 personer der, som alle leecha som bare det :razz: Lenke til kommentar
the mean one Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 angående hva slags prossessor, ram og slike ting,,, trengs det det å stille store krav til, jeg vet at mye ram er viktig,,,,, hardisk feks trenger den å være rask å stor eller holder det med 20g 5400rpm??? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Quote: Den 2002-09-13 21:27, the mean one skrev:angående hva slags prossessor, ram og slike ting,,, trengs det det å stille store krav til, jeg vet at mye ram er viktig,,,,, hardisk feks trenger den å være rask å stor eller holder det med 20g 5400rpm??? Jepp, ram er viktig. Du kan klare deg med den cpu'en så lenge du får litt mer ram i boksen. 512MB er tingen vil jeg si. Da duger den mer enn godt nok som CS / Q3 / HL osv osv server. Ihvertfall hvis det er snakk om ca 10 personer. Win2k Pro funker fint som os, men Win2k Server har en del tjenester som PRO ikke har. Kan nevne bla. DHCP, Routing, webserver og terminal-server for fjernstyring av server'n... Skal den fungere som spill-server og har en del ram (<=512MB) så er harddisken av liten betydning. Skal du bruke den som filserver, trenger du jo plass, MYE plass ... og skal mange kopiere fra den samtidig er det ikke så dumt med flere kjappe disker. Da slipper diskens lesehoder å hoppe fram og tilbake i hytt og pine og kopieringen går mye kjappere. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 hvis du skal kjøre cs, tror jeg det er best å kjøre linux/bsd uten X. GUI bruker mye ram og ressurser.. 10 stk på en 500 mhz vil du få ca 25 ping med linux/bsd uten x. Jeg har en p3 450, har ca 28-32 i ping når det er 10 stk i gamet. kjører FreeBSD.. funker veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå