hockey500 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hei, jeg hadde tenkt å rippe en dvd til avi, men trenger transcode. Den versjonen som fulgte med ubuntu funka ikke, så jeg tenkte jeg kunne installere fra kildekode. ./configure --prefix=/usr && make førte til ERROR: requirement failed: cannot link against libavcodec libavcodec can be found in the following packages: FFMpeg http://www.ffmpeg.org/ ERROR: option '--enable-libjpeg' failed: cannot compile jpeglib.h jpeglib.h can be found in the following packages: jpeg ftp://ftp.uu.net/graphics/jpeg/ ERROR: option '--enable-libjpeg' failed: cannot link against libjpeg libjpeg can be found in the following packages: jpeg ftp://ftp.uu.net/graphics/jpeg/ Jeg får ikke lov til å installere dvdrip fra synaptic lenger, siden den avhenger av transcode, og jeg får heller ikke installere transcode fra synaptic fordi den avhenger av pakker jeg ikke har inne. Eneste løsning er da kildekode (hvertfall det letteste). Hva gjør jeg galt her? Jeg har libavcodec51 installert. Endret 13. januar 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå