blikkbert Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 tror jeg går for 4000+ Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Da har jeg bestilt en x2 3800+! Håper jeg gjorde et godt valg da. Hvis den klokker bra så er det vel ikke så dumt. 2x2,5ghz sparker nok bra . Nå gleder jeg meg, men shg hadde den ikke på lager akkurat nå så jeg håper de får den inn raskt( forventet i morgen). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 tja, sammen med 2GB ram og ett 7800GT i BF2 så klager iallefall ikke jeg regner med det sparker enda mer rumpe når oblivion kommer med dual core støtte Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 tja, sammen med 2GB ram og ett 7800GT i BF2 så klager iallefall ikke jeg regner med det sparker enda mer rumpe når oblivion kommer med dual core støtte 5443094[/snapback] Jeg bestilte med 2gb ram også. Men heg har "bare" 6600gt. Jeg synes det yter helt greit, men det blir nok flaskehalsen nå . Jaja, forskjellen er ikke _så_ stor ifra medium til high i battlefield 2 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Klarer fremdeles ikke bestemme meg 100% Vil X2 3800+ være en brems i spill for tiden med 7800GT og 1gb ram? Øker fra 6800LE agp og 3200+ (nytt HK også) og vil helst slippe å sitte med samme CPU-kraft for mer penger.. Edit: ser nyeste forceware driverne har denne infoen: # Performance enhancements for dual-core CPUs. Ser jo ut som det er på rett vei ihvertfall, synd det ikke er mer info på nvidia sine sider om ytelsesøkning og lignende.. Endret 15. januar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Klarer fremdeles ikke bestemme meg 100%Vil X2 3800+ være en brems i spill for tiden med 7800GT og 1gb ram? Øker fra 6800LE agp og 3200+ (nytt HK også) og vil helst slippe å sitte med samme CPU-kraft for mer penger.. 5443390[/snapback] I de aller fleste spill i dag vil du få liten eller ingen ytelsesøkning. Det spørs egentlig litt om hvor ofte du bytter cpu. Jeg bytter i hvert fall ikke så ofte(jeg synes socket a systemet fortsatt er greit). Oblivion er vel det første spillet som utnytter dobbelkjernecpuer. Selv om jeg aldri kommer til å prøve spillet(jeg aner ikke hva slags spill det er, men navnet sier nok ), så er det spennende å se at utviklingen går riktig vei . Det, og det faktum at jeg kan kjøre masse programmer samtidig var grunnen til at jeg bestilte x2 3800+. Også slipper jeg å lukke alt jeg holder på med når jeg skal spille :!: *håpe at jeg får den snart, and may god bless it with good overclocking abilities*(jeg kverka den tredje pcen på et par måneder nå ) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 sablabra: Quake 4 har dual core støtte allerede i dag, men det er oblivion jeg ser mest frem til Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ble 3700+ på meg for denne gang, regner med det blir overgang til AM2 når den kommer så jeg får gå over til dual-core da... Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hvor mange av dagens spill støtter dual core ? Og hvor mange kommende spill vil gjøre det?Kommende i den nærmeste tid mener jeg. Lenke til kommentar
iznog00d Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har nettopp kjøpt x2 3800+ og jeg angrer ikke et sekund. Dobbeltkjerne er så vanvittig mye bedre til vanlig bruk ihvertfall. Lenke til kommentar
Toby^ Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ettersom 4000+ er klokket høyere på kjernen, og at den har 1MB cahce, gjør nok den til den beste spillprosessoren. Det er ikke så mange spill pr. idag som støtter DualCore prosessorer, men jeg regner med at dette kommer med tiden. Men etter min mening er 3700+ (San Diego) det beste kjøpet. Med god kjøling kjører den uten problemer på de samme hastighetene som 4000+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå