VegardStr Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 ska på Lan i helga, så vil eg ha en slik uppload mappe som alle kan ligge inn små og store filer i, slik at eg slipper å laste dei ned. (dette vet eg kordan eg gjør) men når eg har upload mappe, så er sjangsen for å få virus mange ganger større, derfor vil eg ha passord beskyttet den mappen, slik at kun dei med passordet kan få tilgang til å laste opp til meg. noen som vet hvorda neg kan få gjort dette Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Om du bruker et ftp program som f.eks bulletproof, så kan du vel bare sette passord på brukerne? så gir du ut brukernavn og passord til de du stoler på. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Lag en egen bruker og gi kun den brukeren tilgang til mappa. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Lag en egen bruker og gi kun den brukeren tilgang til mappa. 5433035[/snapback] mener du bruker på denne PCen inne på brukerkontoer inne på kontrollpanelet? Men hvordan gjør eg slik at kun den brukeren har tilgang til den og den mappen? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hvis du bruker windows xp og bruker windows fileshareing opplegget, høyreklikke på mappa, trykk på egenskaper, sharing, kryss av for share this folder, trykk på permissions og legg til de brukerene du vil med de rettigheten du vil. Lenke til kommentar
capy Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 å sette opp en FTP server er både lærerikt og nyttig. Serv-U har en 30 dagers gratis versjon med en fin step-by-step guide som er veldig enkel å bruke. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hvis du bruker windows xp og bruker windows fileshareing opplegget, høyreklikke på mappa, trykk på egenskaper, sharing, kryss av for share this folder, trykk på permissions og legg til de brukerene du vil med de rettigheten du vil. 5433123[/snapback] forklar Endret 13. januar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå