stian90_2 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hei, har dette scriptet <?php $p = $_GET['id']; if (!empty($p)) { if (file_exists("profil/$p.php")) include("profil/$p.php"); else echo "finner ikke profil"; } else { echo "venligst velg profil"; } ?> men når jeg skriver link som " index.php?page=profil&id=1 " så kommer beskjeden finner ikke profil uansett, det fungerte når jeg kun brukte <?php $p = $_GET['id'] include "profil/$p.php "; ?> noen som vet hva som er feil ? får ingen feilmeldinger, den vil liksom bare includere filen, ja filen eksisterer.. Endret 14. januar 2006 av stianiquniez Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 tror det er det med at POST henter info fra en form, mens GET henter den fra urlen din. Tror det går an å bruke $_GLOBALS['id'] ikke sikker da Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hei, har dette scriptet <?php $p = $_GET['id']; if (!empty($p)) { if (file_exists("profil/$p.php")) include("profil/$p.php"); else echo "finner ikke profil"; } else { echo "venligst velg profil"; } ?> men når jeg skriver link som " index.php?page=profil&id=1 " så kommer beskjeden finner ikke profil uansett, det fungerte når jeg kun brukte <?php $p = $_GET['id'] include "profil/$p.php "; ?> noen som vet hva som er feil ? får ingen feilmeldinger, den vil liksom bare includere filen, ja filen eksisterer.. 5432756[/snapback] Heter det ikke if (file_exists("profil/$p.php")){ include("profil/$p.php");} ? Endret 13. januar 2006 av Fjott Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 det går an å skrive sånn som stianiquniez har skrevet et. det finnes 4-5 måter å skrive if.. else... på. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 tror det er det med at POST henter info fra en form, mens GET henter den fra urlen din. Tror det går an å bruke $_GLOBALS['id'] ikke sikker da 5432793[/snapback] jeg skal jo hente informasjon fra url da :S Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Sorry, gjorde en liten n00bie feil det skulle være mappe inc/profil/$p.php ikke profil/$p.php men, takk for hjelpa.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Lett å overse sånne ting Jeg gjorde det samme her tidligere, fikk ikke laget thumbnails i et bildegalleri fordi jeg hadde oversett det faktum at mappen de skulle lagres i lå inne i images/ og ikke rett i gallerifolderen. Det skapte en del problemer, men løste seg til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå