Gå til innhold

Netshop - Heve kjøpe - HP H6340


Anbefalte innlegg

Har bare hørt fra den ene siden her, men hvis du skriver riktig her så er det hevingsrett på bakgrunn av bare reperasjoner. Men da er jo spørsmålet om det forelå en mangel i utgangspunktet altså.

5435933[/snapback]

Jeg har bare presentert det som har skjedd. Grunnen til kravet om å ville heve kjøpe er rett og slett HP sin manglende evne til å ta opp saken. Husk at de ikke ville ta den inn...jeg måtte krangle med dem om det. Hver gang så var det bare spørsmål om jeg har siste firmware. Jeg var virkelig lei det, men så tok de den inn 'til slutt'. Men så blir det ikke reparert etter to ganger til reparasjon? Jeg vil ikke ha dette produktet lenger da den ikke fungerer og HP på sin side har rotet så fælt. Tror ikke jeg er interessert i HP produkter i det hele tatt lenger.

 

Denne enheten har støtte for WEP og WPA. Ellers hadde jeg ikke hatt grunn til å klage. Så mangelen finnes definitivt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter et par telefoner videre med Netshop (for et par uker siden) sa de at jeg kunne sende inn telefonen, uten at noen konklusjon vil henge av kontakt og tilbakemelding fra HP. Dette gjorde jeg naa paa fredag, og telefonen kommer nok frem til dem seneste i morgen.

 

Jeg har gitt en grei feilbeskrivelse. Videoen jeg oensket aa sende med ble det ikke noe av da jeg ikke finn en eneste oppkobling. Tenkte etterpaa at jeg kunne like greit sendt den med for det. Det gjoer sikkert ingenting.

 

I alle fall satser jeg paa at gutta hos Netshop er flinkere til aa se paa telefonen og bekrefter feilen enn HP var. De har i alle fall hatt en hyggelig tone siden og vist interesse for aa ordne opp.

 

Tiden vil jo vise om dette stemmer. Jeg kommer tilbake med resultatet av det hele slik at dere faar vite hvordan Netshop har behandlet saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

selv om de ikke finner/vedgår feilen så er avhjelpsforsøket oppbrukt. Hadde tilsvarende saken med en Nokia 7710, der handsfreet og bunnkontakten var elendig. Verkstedet fant ikke feilen 2 ganger, men jeg kunne hele tiden vise til at feilen var der.

 

saken endte med heving

 

har tilsvarende sak nå, men der vet jeg ikke utfallet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ringt igjen i dag til Netshop. De har sendt telefonen inn til et verksted som HP bruker og faatt en ordentlig bekreftelse paa at det er feil med telefonen. Verkstedet selv sier at feilen er godt kjent for den modellen, noe som HP aldri selv har innroemmet.

 

Men likevel har ikke Netshop ordnet opp mot meg og heving av kjoepet. Faktisk har de naa gaatt tilbake og sagt at de innsendingene jeg har tidligere gjort mot HP ikke teller som reparasjonsforsoek siden HP ikke fant noen feil. At HP proever seg er en ting, men at Netshop selv sier seg enig er merkelig. Hadde det vaert annerledes om jeg hadde sendt telefonen til Netshop foerst istedenfor HP? Hvis de fant feilen foer de sendte den videre til reparasjon, hadde de fortsatt ment dette? Det er tross alt Netshop som ba meg sende telefonen inn direkte, og ikke noe jeg selv kom paa.

 

Sist jeg pratet med Forbrukerraadet sa de seg enig med meg om at det likevel teller som reparasjonsforsoek, selv om de ikke finner feil. De sa videre at noen leverandoerer likevel proever seg med den 'tolkningen' av loven, men at en slik tolkning foerer til at forbukere kan utnyttes paa en maate som ikke er meningen, og at jeg boer klage dette inn til dem.

 

I tillegg begynte Netshop aa fortelle meg at, dersom ikke HP godtar dette kommer beloepet jeg vil faa til aa vaere betraktelig redusert da de ikke vil gi meg mer enn dagens verdi paa varen, som de sier er nesten ikke verdt lenger. Dette stemmer selvfoelgelig ikke med Forbrukerkjoepsloven, som sier at denne reduksjonen gjelder frem til telefonen er meldt med feil. Da jeg alltid har hatt dette problemet, og faktisk ringte Netshop innen jeg fortsatt kunne benytte meg av angreretten, er dette selvfoelgelig bare tull.

 

Jeg har bedt Netshop komme tilbake senest i morgen med avgjoerelse om de skal ordne opp. Hvis ikke kommer jeg til aa sende en offisiell klage inn til Forbrukerraadet. Jeg er uansett veldig skuffet saa langt og synes denne frem og tilbake kjoeringen begynner aa bli kjedelig. Jeg hadde aldri trodd at Netshop kunne finne paa slik.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Har nå fått en liten tilbakemelding fra Forbrukerrådet etter å ha forklart dem HP (og dermed Netshop) sin tolkning av reparasjonsforsøk. Jeg hadde det bare muntlig fra før, og ville gjerne få konstantert at jeg ikke misforstod.

 

Hvis det er snakk om reelle feilsymptomer der den nærmere årsak til feilen

ikke er avdekket må dette telle som utbedringsforsøk.

 

For å være sikker på at vedkommende ikke misforstod meg spurte jeg direkte om det at de ikke klarte å finne noen feil:

 

"Så, ville HP fått medhold i og med at de ikke fant feilen, eller

teller det likevel som forsøk?"

 

Svaret var:

NEI, DET HØRES UT SOM EN PERIODISK FEIL.

HVIS FEILEN DA TILFELDIGVIS IKKE DUKKER OPP NÅR MOBILEN ER INNE TIL

UNDERSØKELSE MÅ DET LIKEVEL TELLE SOM ET UTBEDRINGSFORSØK.

 

Der har vi det veldig tydelig, og hevet med store bokstaver av senderen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Netshop blander inn HP i denne saken her. Som selger til deg er de ansvarlig ovenfor deg og ikke HP. Du kan om du vil ta saken opp til HP eller et annet tidligere salgsledd, men Netshop kan ikke henvise til at HP ikke vil ditt og datt.

 

Når det gjelder avkortning for bruk finnes det helt klare fremgangsmåter på dette som har kommet fram i rettspraksis, så de kan ikke bare korte av halve salgssummen fordi produktet har fallt i pris (noe du har delvis motbevist at det faktisk har gjort).

 

Håpet på at Netshop ville komme med noen kloke innspill i denne saken her.

 

P.S Jeg hadde aldri vært så tolmodig. Leverte klage etter en uke jeg, da firmaet hele tiden bortforklarte det med tull.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Netshop blander inn HP i denne saken her. Som selger til deg er de ansvarlig ovenfor deg og ikke HP. Du kan om du vil ta saken opp til HP eller et annet tidligere salgsledd, men Netshop kan ikke henvise til at HP ikke vil ditt og datt.

5680498[/snapback]

 

Det er vanlig praksis fra samtlige butikker å gjøre det på den måten Netshop gjør der. De tar imot reklamasjonen fra kunden, og venter på at HP (eller en annen produsent) behandler butikkens sak hos dem. Deretter gir de kunden samme svar som de har fått. Du har helt rett i at kunden ikke skal behøve å bry seg om hva som skjer mellom butikken og HP, da det er selger som er ansvarlig overfor kunden.

 

Det er også vanlig hos Netshop og andre å be kunden kontakte produsenten direkte for å klage dersom de ikke er fornøyd med at produsenten avslo en reklamasjon som butikken søkte om.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Netshop blander inn HP i denne saken her. Som selger til deg er de ansvarlig ovenfor deg og ikke HP. Du kan om du vil ta saken opp til HP eller et annet tidligere salgsledd, men Netshop kan ikke henvise til at HP ikke vil ditt og datt.

5680498[/snapback]

 

Det er vanlig praksis fra samtlige butikker å gjøre det på den måten Netshop gjør der. De tar imot reklamasjonen fra kunden, og venter på at HP (eller en annen produsent) behandler butikkens sak hos dem. Deretter gir de kunden samme svar som de har fått. Du har helt rett i at kunden ikke skal behøve å bry seg om hva som skjer mellom butikken og HP, da det er selger som er ansvarlig overfor kunden.

 

Det er også vanlig hos Netshop og andre å be kunden kontakte produsenten direkte for å klage dersom de ikke er fornøyd med at produsenten avslo en reklamasjon som butikken søkte om.

5681478[/snapback]

 

som en digresjon:

 

du sier at kunden ikke skal bry seg med andre enn selger da det er de som er ansvarlig. Hvorfor skal kunde da klage til produsent, og heller ikke klage inn butikken?

 

Hvis jeg hadde kjøpt denne enheten, så hadde jeg kort og greit sagt at "da kjører vi ern sak på det". Er jo meg helt likegyldig om Hp mener de skal få teste mer, de har brukt opp forsøkene jeg må gi dem :)

Lenke til kommentar

Netshop har ikke gitt lyd fra seg innen tiden jeg ga dem, så jeg sender inn klage til Forbrukerrådet.

 

TEE:

Det butikken gjør i praksis er i så fall stridig med Forbrukerkjøpsloven. Jeg har vært uten telefon lenge nå, har ventet flere uker på en sak som de i praksis allerede har godkjent. Eneste grunn til at jeg ikke har fått igjen mine penger er fordi de venter på at HP godkjenner dette. Dette er bare helt feil, da produsenten er utenom min sak på alle praktiske måter. Sist jeg ringte inn sa Netshop til meg at det også er problematisk at telefonen er kjøpt for over et år siden, noe de aldri har sagt tidligere. Det ser ut som om de legger skylden på meg at hverken de eller HP har klartå hjelpe meg, og at jeg måtte krangle med HP til slutt for at de skulle en gang ta inn min telefon. Ikke så utrolig at det tok sin tid når man tenke på den tilsynelatende manglende kompetanse hos HP, men mer utrolig at jeg holdte ut så lenge!

 

Saken kan godt ende slik at jeg får pengene mine likevel, men at dette blir avhengig av HP sin avgjørelse er det jeg protesterer mot ved å klage dette inn. Behandlingstiden har også vært urimelig lang.

 

Når Netshop driver slik er det ikke annet å gjøre enn å slutte å bruke dem. De driver ulovlig mot kundene sine i saker med større summer. De har, som sagt, fortalt meg tidligere at de vil heller miste meg som kunde enn å måtte gi meg kr.5500 uten å få det igjen. De har i alle fall mistet meg som kunde, noe som vil være et mye større økonomisk tap enn de har regnet med da alle mine bekjente som jeg har anbefalt Netshop til kommer til å bruke en annen butikk også.

 

Om de vil merke dette er ikke så sikkert, men jeg regner med at flere som opplever slik behandling vil gjøre det samme, samt at flere av dere som synes det var galt gjort kanskje kjøper andre steder også.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått en e-post av Netshop. Der sier de at HP har nektet å ta ansvar, men at de nå velger å ta tapet på seg selv, selv om det ikke er deres feil at produktene til HP ikke holder mål.

 

Jeg regner med at det var alt bråket mitt som er årsaken til at de ordner opp. For ellers hadde jeg jo fått pengene mine for lenge siden.

 

Jeg håper de forstår at de ikke skal la saken ligge. HP har et ansvar her siden de har en 'presence' i Norge, og må forholde seg til Forbrukerkjøpsloven også. Dette siden det er importør, evt. lokal produsent som er ansvarlig for produktet så langt Forbrukerkjøpsloven gjelder. Som stor aktør på markedet kan de i tillegg beslutte å ikke føre HP sine produkter lenger, noe jeg håper de vurderer da de nå forstår hvor lite seriøs HP er.

 

Som jeg skrev tilbake til dem, så er det synd at man skal oppleve alt som

har skjedd før det blir tatt alvorlig. Det er ikke meningen at kunder skal oppleve noe slikt.

 

Det betyr også i grunn at jeg ikke lenger har grunnlag til å klage dette inn, da de har sagt seg villig til å ordne opp før klagen er sendt av gårde. Jeg skulle nemlig sende den inn på vei hjem fra jobb i dag.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
du sier at kunden ikke skal bry seg med andre enn selger da det er de som er ansvarlig. Hvorfor skal kunde da klage til produsent, og heller ikke klage inn butikken?

5682271[/snapback]

 

Hvorfor kunden skal klage til produsenten må du spørre Netshop, Komplett, MPX, Elkjøp, Expert, Lefdal og Siba om. Det er de jeg kommer på i farten som har som vanlig praksis å be kunden ringe oss for klage dersom vi har sagt nei til reklamasjon til butikken. Butikken forteller da kunden at reklamasjon er avslått av oss, og at de dermed ikke får gratis reparasjon eller hevet kjøpet, alt etter hva slags krav som er avslått her hos oss.

 

Jeg mener at kunden skal forholde seg til den han/hun har reklamert til. Dersom kunden kommer direkte til oss, forholder han/hun seg til oss hele veien. På samme måte mener jeg dersom kunden går til f.eks. Netshop, så skal kunden forholde seg kun til Netshop. Hvilket svar Netshop får fra HP er kunden fullstendig likegyldig.

Lenke til kommentar
du sier at kunden ikke skal bry seg med andre enn selger da det er de som er ansvarlig. Hvorfor skal kunde da klage til produsent, og heller ikke klage inn butikken?

5682271[/snapback]

 

Hvorfor kunden skal klage til produsenten må du spørre Netshop, Komplett, MPX, Elkjøp, Expert, Lefdal og Siba om. Det er de jeg kommer på i farten som har som vanlig praksis å be kunden ringe oss for klage dersom vi har sagt nei til reklamasjon til butikken. Butikken forteller da kunden at reklamasjon er avslått av oss, og at de dermed ikke får gratis reparasjon eller hevet kjøpet, alt etter hva slags krav som er avslått her hos oss.

 

Jeg mener at kunden skal forholde seg til den han/hun har reklamert til. Dersom kunden kommer direkte til oss, forholder han/hun seg til oss hele veien. På samme måte mener jeg dersom kunden går til f.eks. Netshop, så skal kunden forholde seg kun til Netshop. Hvilket svar Netshop får fra HP er kunden fullstendig likegyldig.

5683962[/snapback]

 

fint, vi er enig :)

Lenke til kommentar
fint, vi er enig  :)

5684000[/snapback]

 

Vi to enige i en reklamasjonsgreie? Har nesten følelsen av at det burde feires på en eller annen måte :tease:

5684754[/snapback]

 

dette begynner å bli plagsomt :p Du er nå andre personen (bortsett fra Alastor og KVTL) som jeg kommer overens med :p (undres hva folk egentlig mener om meg)

 

ps! vi er enig om at det er forhandler som i utgangspunktet skal ta seg av kunden. Det siba og dem gjør er å sette produsent foran seg, noe jeg mener er feigt :)

Lenke til kommentar

Jeg tror eksemplene som er gitt over er litt forskjellige situasjoner enn min situasjon.

 

Heving av kjoepet er ikke noe som skjer med det foerste. Over er det snakk om reklamasjon. Naar produktet sendes videre til et verksted som er godkjent av produsenten, og dette verksted slaar fast at en reparasjon ikke faller under reklamasjon, saa forstaar jeg godt at butikken ikke kan annet enn aa henvise til verkstedet. Paa en annen side maa verkstedet gi konkrett informasjon om hvorfor reparasjon eller bytting ikke gjoeres, f.eks at varen er skadet paa en maate som ikke dekkes (fukt, mistet i bakken...). Dersom kunden mener at dette er feil, og at verkstedet ikke har gjort jobben boer dette selvfoelgelig klages inn.

 

Min situasjon er litt annerledes da det ikke var slaatt fast at problemet faller utenom reklamasjon av enn eller annen grunn. I stedet har de ikke funnet en feil som var godt dokumentert av meg ... to ganger. Jeg vet ikke hva som har hendt internt hos de slik at de ikke klarte aa gjenskape feilen, for jeg har ingen problemer med aa gjoere dette selv. Heller ikke Netshop eller verkstedet de sendte telefonen til hadde store vansker med det.

 

Det store problemet i denne saken har vaert Netshop sin behandling av saken uten aa direkte involvere HP. HP har ikke avslaat reklamasjon paa varen, de har bare ikke klart aa bedre varen etter to forsoek. Dette gir grunnlag for heving av kjoepet, noe som Netshop ikke ville gaa med paa uten foerst aa ha sin egen sak mot HP i boks. Det er her feilen ligger siden heving av kjoepet hos meg og erstatning for Netshop er forskjellige saker. En forbruker skal ikke miste noe han har rett til fordi produsenten vil kjoere hardt mot butikken av en eller annen grunn. Netshop boer klage de inn paa samme maate som jeg var klar til aa klage Netshop inn.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Min situasjon er litt annerledes da det ikke var slaatt fast at problemet faller utenom reklamasjon av enn eller annen grunn. I stedet har de ikke funnet en feil som var godt dokumentert av meg ... to ganger. Jeg vet ikke hva som har hendt internt hos de slik at de ikke klarte aa gjenskape feilen, for jeg har ingen problemer med aa gjoere dette selv. Heller ikke Netshop eller verkstedet de sendte telefonen til hadde store vansker med det.

5685908[/snapback]

 

Det blir egentlig mye av det samme, siden en reklamasjon vanskelig kan godtas dersom verkstedet ikke finner noen feil :) Nå er det for det meste laptoper jeg styrer med om dagene, men så vidt jeg vet går det du har slitt med til Anovo for service. Hadde du noen gang kontakt med dem for å fortelle hvordan feilen skulle gjenskapes? Dersom de ikke finner feilen kunden beskriver, skal de jo kontakte deg for å få nødvendig informasjon om hvordan feilen oppstår.

Lenke til kommentar
Det blir egentlig mye av det samme, siden en reklamasjon vanskelig kan godtas dersom verkstedet ikke finner noen feil :) Nå er det for det meste laptoper jeg styrer med om dagene, men så vidt jeg vet går det du har slitt med til Anovo for service. Hadde du noen gang kontakt med dem for å fortelle hvordan feilen skulle gjenskapes? Dersom de ikke finner feilen kunden beskriver, skal de jo kontakte deg for å få nødvendig informasjon om hvordan feilen oppstår.

5685973[/snapback]

 

Det er egentlig en forskjell mellom aa avslaa reklamasjon og ikke finne en feil, juridisk sett. ;)

 

De fikk en munnfull av en beskrivelse av meg over telefon (begge gangene) og fikk ogsaa kontakt informasjon. Jeg hadde ingen mulighet til aa skrive ned beskrivelsen for dem.

 

Telefonen var sendt tilbake til meg samme dag de saa paa den ifoelge informasjon jeg fikk tilbake. Det sier seg selv at den rapporterte feilen kan i noen tilfeller vaere av andre aarsaker enn forbrukeren kjenner til, men det aa ikke ta kontakt for aa kontrollere, og aa gjoere denne tabben ogsaa andre gangen telefonen er levert inn pga feilen og idioti. :|

 

Jeg ga ogsaa klar beskjed om at jeg har mye erfaring innen data og nettverk fra baade jobb og utdanning sammenheng. Det var derfor spesielt frustrerende aa faa tilbakemeldinger som "WLAN works properly" og "Battery must be fully charged for WLAN to work". Spesielt den siste, som sier meg at teknikeren hos HP har altfor liten peiling.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...