PoW Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Metallica - Master of puppets Framework - X i tredje Framework - So Alone In Flames - Gyroscope Lenke til kommentar
atrax Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Klarer ikke helt bestemme meg, men fantastisk mye av det Norther har kokt sammen, spesielt på de siste to albumene (Mirror of Madness og Death Unlimited). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Guns N' Roses - Don't Damn Me ! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) At så mange har nevnt Opeth, men ingen har nevnt hovedriffet i "Serenity Painted Death" er jo en skam! Helt sjef det riffet. Noen av mine favoritter blant heftige riff: Opeth - Serenity Painted Death In Flames - Suburban Me In Flames - Subterranean ("refrenget") Metallica - Blackened Guns 'n Roses - Welcome To The Jungle In Flames - Jester Script Transfigured (mange gode riff i den sangen) Endret 30. januar 2005 av SBS Lenke til kommentar
nord Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jimi Hendrix - Little wing, sabla god sang! *Kremt* Hvilket riff? øø...mente han riff som i powerchords..? har ikke helt greie på dette... Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jimi Hendrix - Little wing, sabla god sang! *Kremt* Hvilket riff? øø...mente han riff som i powerchords..? har ikke helt greie på dette... Et riff er en liten melodi som blir spilt om og om igjen!! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Emperor-Inno A Satana Darkthrone-Transylvanian hunger tnt-seven seas slayer-necrophobic satyricon-fuel for hatered Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Iron Maiden - Run to the HillsIron Maiden - The Trooper Old Mans Child - Return of the Night Creatures og sist men ikke minst Old Mans Child - Black Seeds on Virgin Soil Do I hear brainwash? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Har ett par til Dire Staits - Walk of Life(alle riffa) Dire Straits - Sultans of Swing(Alle riffa!) Slayer - South of Heaven (refreng) Opeth - Windowpane(alle riffa) Sodom - That's What an Unknown Killer Diarized(Refreng) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Post gjerne noen tøffe gitar-riff her. Legg gjerne igjen hvor i sangen riffet begynner. Her er mine bidrag: Black Debbath "King of Norway" Carcass "Heartwork" Flere kommer senere. Sove nå. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Dire Straits - Sultans Of Swing Metallica - One Pantera - Cemetary Gates Lynyrd Skynyrd - Freebird Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Windir - Journey To The End (Første riffet) Windir - The Spiritlord (2:01 Har du bra bass så er det som å høre en Ford GT40 stå og grille dekk) Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Children Of Bodom - Taste Of My Scythe, 1.21 Når keyboard riffe kommer! CoB - Needled 24/7, 2.30 Gitaren der! Aleixi ER en gud på gitar Nightwish - I Wish I had An Angel , det faste,herlige, trøkke av et riff Endret 13. januar 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 led zeppelin - achilles last stand Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Satyricon - Fuel For Hatred Enkelt, hardt og drivende. Forøvrige eneste Satyricon jeg synes noe om. Pantera - Cemetery Gates En av de beste metal-låtene noe gang laget, og gitaren trekker ikke ned for å si det slik. Nyydelig bruk av AH på mainriffet :lovecrazed: Pagan's Mind - Embracing Fear 2004 SINNSYKT fengende mainriff. Må høres, men pass på at du får 04 versjon. Metallica - Master of puppets Surely, you must have seen this one comming... Megadeth - Duke Nukem Theme Must for gamere. Judas Priest - Painkiller Jadda. Dimmu Borgir - Hunnerkongen Fengende dette også. Det var det eneste jeg kunne komme med for øyeblikket, for nå må jeg kjappe meg på konsert. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Fear factory: Shock, Millenium, Edgecrusher Hatebreed: I will be heard Testament: D.N.R., Demonic refusal, Ten thousand thrones Sepultura: Propaganda, Dead embryonic cells, Under siege, Orgasmatron, Inner self Slayer: South of heaven, Season in the abyss, Disciple, Cast down Kreator: Violent revolution, Ghetto war Soulfly: No hope and fear, I believe, pain Danzig: Belly of the beast, Skincarver Killswitch engage: Breathe life, My last serenade Entombed: Say it in slugs, Retaliation Extol: Soul deprived, Renewal Dream Theater: The mirror, Honor thy father, pull me under James Labrie: Freak, Invisible, Undecided, Oblivious Diablo: Read my scars, Icon of flesh ble en litt lang liste gitt :O flere som har kule riff, men endel er nevnt og mange kommer jeg ikke på. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Gorgoroth - Gorgoroth har et av de beste riffene noensinne... Det som låta starter med og varer en god stund...<33 Andre: Arcturus - Collapse Generation Emperor - Ye Entrancemperium (spesielt åpningsriffet, komponert av selvseste Aarsedt) Emperor - Empty Extol - Inferno Immortal - At the Heart of Winter Immortal - Against the Tide Ljaa - Skamslådte Engler Mayhem - Funeral Fog Metallica - Disposable Heroes Pantera - Heresy Peccatum - Black Star Satyricon - Mother North Slayer - Raining Blood Slayer - War Ensamble Taake - Hordaland Doedskvad II Ulver - Capitel 5 - Bergtatt - Ind I Fjeldkamrene Windir - Svartsmeden og Lundamyrstrollet Windir - Sakning Zyklon - Core Solution Dette var bare et fattig utvalg. Samtlige band har mange flere låter med fete riff. Flere band som også ikke ble med... Edit: Leif og la til en låt. Endret 13. januar 2006 av H4ngm4N Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Black Sabbath - Ironman Paradise Lost - Embraced Paradice Lost - Crying for ethernety Det er de eneste jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
Geita Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Dimebag sin heste-improvisasjon i Pantera - Floods er skikkelig kos 5 minutter ut i sangen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 finnes ikke en slik tråd fra før? syntes å huske at jeg har svart på noe sånt. men da tok jeg ikke med disse to: Old Mans Child - Return of the Night Creatures og Black Seeds on Vergine Soil Meshuggah - Soul Burn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå