Gå til innhold

Overklokking av p4 2,6 på Abit ic7hk

Anbefalte innlegg

Hei

Har ikke noe særlig erfaring med overclocking (ikke av nyere prosessorer ihvertfall) men prøvde meg på min 2,6ghz P4 HT og Abit IC7 hovedkort. Jeg har prøvd stille en del innstillinger i bios som tilsier at klokkefrekvensen skal bli høyere. Men uansett hva biosen viser som "forventet klokkefrekvens" booter den som 2,6ghz med standardinnstillinger (Går jeg i biosen har den fortsatt de modifiserte innstillingene)

Gjør jeg noe feil? Er det en slags sperre i prosessoren? Er det noe annen informasjon dere trenger for å hjelpe meg?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har ikke noe særlig erfaring med overclocking (ikke av nyere prosessorer ihvertfall) men prøvde meg på min 2,6ghz P4 HT og Abit IC7 hovedkort. Jeg har prøvd stille en del innstillinger i bios som tilsier at klokkefrekvensen skal bli høyere. Men uansett hva biosen viser som "forventet klokkefrekvens" booter den som 2,6ghz med standardinnstillinger (Går jeg i biosen har den fortsatt de modifiserte innstillingene)

Gjør jeg noe feil? Er det en slags sperre i prosessoren? Er det noe annen informasjon dere trenger for å hjelpe meg?

Takker for alle svar

5432623[/snapback]

Ingen som har noen forslag? Uansett hva jeg setter FSB til i bios endrer ikke hastigheten seg i feks cpu-z... Endrer jeg volt er det ingen foranding, heller ikke på noen av de andre valgene.

Er forresten denne jeg har:

2.6GHz P4C 2.6GHz 2990 130nm Northwood 20 8KB + 12KμOps 512KB 0KB 200MHz / 800MHz 13X

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Ja endringene blir lagret, for de ligger der neste gang jeg starter maskinen og går inn i bios. Men ingenting jeg gjør (i den menyen) påvirker noenting, jeg kan sette fsb til hva som helst og agp/pci ratio etc. uten at det påvirker noenting.

Det er siste bios installert på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...