el_cash Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg har et "gammelt" Cooler Master-kabinett i aluminium med fire vifteplasser (80mm). Viftene er nå fulle av drit og bråker deretter. Dermed trenger jeg nye kabinettvifter, og valgets kvaler oppstår. Per i dag så er maskinen "lunken", men den har heller ikke noe særlig varmeutviklende hw - jeg skal imidlertid oppgradere snart, uten at det vil bli noen "gamermaskin" av den grunn - ta altså normal varmeutvikling til grunn ved valg av vifte. Jeg ønsker imidlertid et så stillegående system som mulig da maskinen nå må stå på bordet ved siden av skjermen. Hvilke 4 stk 80mm vifter bør jeg gå for: PAPST Vifte 80x80x25mm (12db) PAPST Vifte 80x80x25mm (19db) - Eller noe annet? Jeg vil gjerne gå for 12db vifter, som er nærmest helt lydløse såvidt jeg kan forstå, men er skeptisk hvis de også er nærmest virkningsløse. 19db-viftene gir lyd fra seg, noe som slettes ikke er bra, men de skal visstnok funke veldig bra. Så; holder det med 4 stk 12db vifter i et kabinett hvor ingenting skal overklokkes, og hvor det neppe skal dyttes inn noe supert (varmeutviklende) skjermkort? Det blir vel 3-4 (kjølige) samsungdisker som to av viftene vil kjøle ned, én vifte på toppen og én bakerst i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå