Gå til innhold

Boks for splitting av koaksialt digital signal + hjemmekino

Anbefalte innlegg

Fikk i dag endelig til Digital Lyd på forsterkeren min med Live 5.1 Lydkort. FIFAN så det funker!!! Har allt som er av Thx, Dts og DD demoer. Huset RISTER!

(Høytaler oppsett: Cerwin Vega E310 front, Cerwin Vega LS 6-C center, B&W dm601s2 surround.. Subber: Paradigm Ps1200, Boss RD750(49liter bassrefleks)

Fikk også vekk irriterende brommingen i høytalerene som jeg hadde da jeg brukte vanlig audioutgangen på lydkortet. Nå kan jeg peise volumet på maks å det er knapt hørbart noe støy... GENIALT! Bruker bare en søkky søkky 5dolla vanlig tynn 5m signalkabel som kokskabel.. Noen som vet om det blir markant forskjell med skikkelig kabel?, men nå gir vel ikke lydkortet ut like bra lyd som en dvd spiller uansett...

Men løsningen av problemet over førte til et nytt problem, jeg har kun 1 digital koaksial inngang på Forsterkeren.. (har ikke optisk ut på dvd spilleren)

Dette fører til at jeg må drive å skifte ledninger for hver gang jeg ser eller hører på dvd og hver gang jeg tar lyd fra pc'n.

Finnes det en splitterboks av noe slag eller en annen måte slik at jeg kan få delt signalet via en kilde velger? Blir kvaliteten svekket mye når den går via slike ledd? (Jeg satser på å ha så optimalt system som mulig fra dvd spilleren, med taralbs koaks kabler, har derfor ikke lyst på tvilsomme løsninger)

Det jeg er redd for er at dette kommer til å koste skjorta, da jeg gjerne trenger 1 dyr koakskabel til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...