Kakofoni Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, klassen min skal arrangere diskotek til inntekt for polenturen, og vi trenger litt musikk. Det skal jo _jeg_ stå for. Jeg som bare befinner meg i '70-'80-tallet. Er det da noen som har anbefalninger? Jeg vil ikke bare ha rock, men det er jo fint å legge til litt slikt også. For det meste techno da. Gjerne litt rock med støtte for dansing. Lenke til kommentar
Shityeah Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Tror ikke techno er den ultimate vinner Prøv å dykk ned i VG-lista arkivet Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Må man spille rock for at folk skal kunne danse? Techno er nok ikke rette valget, nei. Prøv deg på noe litt mildere som alle kan like, i alle fall. Gjerne noe house eller dance, kanskje noe trance. Hvilken aldersgruppe er det snakk om, foresten? Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 oki...et tips... sjekk ut ! (chk chk chk), her finner du mye bra skittne dansetricks, det groover! http://www.discogs.com/release/292025 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Må man spille rock for at folk skal kunne danse? Techno er nok ikke rette valget, nei. Prøv deg på noe litt mildere som alle kan like, i alle fall. Gjerne noe house eller dance, kanskje noe trance. Hvilken aldersgruppe er det snakk om, foresten? 5432265[/snapback] Ungdomsskole. 8-10 klasse. Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Må man spille rock for at folk skal kunne danse? Techno er nok ikke rette valget, nei. Prøv deg på noe litt mildere som alle kan like, i alle fall. Gjerne noe house eller dance, kanskje noe trance. Hvilken aldersgruppe er det snakk om, foresten? 5432265[/snapback] Ungdomsskole. 8-10 klasse. 5432400[/snapback] Hehe, ok, da er det vel bare en ting som gjelder da: VG-lista. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Du MÅ ikke spille utelukkende lavmålmusikk for at folk skal kunne danse. Finnes masse god rock som kan danses til. Modest Mouse har enkelte låter som kan brukes (Sjekk ut Dance Hall). Kaiser Chiefs har masse bra danselåter (Na na na na naa, Saturday Night). Nirvana (Smells like teen spirit bl.a.). Prodigy (Voodoo People, Poison, Breath). For at det ikke skal oppstå lange rolige partier når det ikke bør oppstå må du klare å mikse låtene sammen på et vis... Det som irriterer meg mest her i verden er at utesteder og diskotek absolutt må ty til møkkamusikk, det er ikke en gang minste felles multiplum musikk, det er så dårlig at det gjør vondt. Det er fullt mulig å danse til musikk som ikke har 300 bpm og en ufyselig kvinnestemme som skriker at vi må hit the dance floor. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 The gap Band - You dropped a bomb on me. Ta den på repeat Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hvis du vil ha mainstream-rock det kan danses til er vel franz ferdinand er godt tips. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Franz Ferdinand sier jo selv at de er et band som sal danses til. Må jo være bra i din sammenheng da. Lenke til kommentar
T.L Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Noen gamle, dansbare slagere tar alltid av mellom all topp 20-musikken. KC&the sunshine band er en garantert vinner. Prøv "shake shake shake", "get down tonight" og "that's the way". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå