erikstein Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hva er raskest? Finner null "benchmark" med slike cpu'er. Har valget om jeg skal "kjøpe" en quad p3 eller oppgradere min maskin til en 2ghz@2,6. Med Rambus. Kjedelig at ingen har slike tester :smile: Hva er raskest? Er p3 f.eks raskere i tallknuser oppgaver? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 hmm skjøner ikke hva med du mener,har du lyst å nedgradere p4 til p3 eller heter en pc det hos quad? uansett så er p4 bedre enn pentium3 da p4 har større klokkehastighet men på lik hastighet så sliter p4 litt Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Som tommelfinger regel (dersom du snakker om noe 800-1000MHz) er P4'n raskere i "windows", spill etc - til database (og programmer som støtter quad og ikke er grafikk, minne "bundet") vil nok P3'ne vinne. Hva system (hovedkort, minne) angår er jo P4 langt mer up-to-date og i dette tilfelle billigere (nytt iallfall). http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000338 vil du ha lyst til å lese, det er en serie på 3 artikkeler. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Bare et lite tips ikke bruk rambus hvis du skall overklokke. Edit: Trykkleif [ Denne Melding var redigert av: iron_knuckle på 2002-09-10 21:59 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Takk Dollar! Var akkurat en slik artikkel jeg var ute etter. Quad p3 får jo slakt så det holder. Rambus er helt OK til overklokking ville jeg tro. Hvis det er snakk om kvalitesmerke som f.eks Samsung. Noe jeg også har :smile: Burde vel egentlig gå greit å overklokke den 100% stabilt til pc1066. Men hva er forskjellen på I850 kontra I850E? er det kun støtte for 533mhz fsb og pc1066 rdram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå