DestructO Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei! Jeg vurderer sterkt å kjøpe et par proson fronthøytalere som de har på tilbud hos hificenter.no ... dere kan se dem hvis dere går dit, så ligger de på forsiden... de koster bare 2000kr, noe jeg ikke syns er mye i det hele tatt, men jeg tenkte jeg kunne bruke disse bare for en periode... Jeg tenker nemlig på å kjøpe JBL Northridge serien så snart jeg får råd.. Noen innspill på dette eller noe? Jeg vil bare ha noe som trøkker for en periode... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Du har kjøpt deg H/K AVR-235 ikke sant? Da får du nok mye morro med de Proson høyttalerne. De har horndiskant,så vær klar over at de nok muligens blir veldig slitsom å spille høyt med over lang tid. Trykk derimot har de sikkert nok av. Du bør også vurdere å sjekke bruktmarkedet en stund. Hvis du er heldig finner du deg et par JBL E-90 eller E-80 (jeg tror nok E-80 vil passe reciveren din best). Jeg solgte mine JBL E-90 for 5000 kr for ca 8 mnd siden. De var under et år gamle og 100% som nye. Det burde derfor ikke være umulig for deg å finne et pent brukt par nå til rundt 4000 kr og nedover. Edit: Hvor i landet bor du forresten DestructO? Hva med å kjøpe disse i stedet for de Prosonene? Jeg har hatt Dali 909 selv for noen år siden. Det er en virkelig morsom høyttaler å ha i hus. Masse trykk,god mellomtone og en behagelig diskant som ikke er slitsom. Med de kan du spille høyt i timesvis uten at det blir slitsomt for ørene. De ble kalt for en "Cerwin-Vega killer" når de kom på markedet fordi de har mye av samme trykket som C-V og har i tillegg kvalitet på lyden som C-V ikke har. Endret 13. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Hadde ikke hadd noe i mot å handle brukt, så lenge jeg fikk testa produktet, men jeg bor i Bodø og er ikke mye som selges her i strøket.. =\ jeg har ikke peiling på hva "god" og "dårlig" lyd er... i og med at jeg aldri har hørt på noe særlig gode høytalere beste jeg noen gang har hørt var et par CV 12" ere på hifiklubben her om dagen, men har som sagt ingenting å sammenlikne med... Proson fikk jeg ikke testa på høyt volum, men syns de spilte veldig bra på lavt/mdium volum! men igjen, har ingenting å sammenlikne med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå