qualbeen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Jeg har et PCI-Express skjermkort av typen Sapphire Radeon x800 XL. Øvert til høyre på kortet (hjørnet lengst fra der skjermkabel/tilkobling til HK sitter) er det en liten kontakt som jeg antar er til strømforskyning - men det fulgte ikke med noen strømledning eller beskrivelse av dette. Manualen som fulgte med er en universell type som sikkert passer til alle skjermkort, og forklarer meg ingenting... Noen som har peiling på dette? Jeg vil jo tro at skjermkortet trenger ekstra strøm - men det ser ut til å fungere greit (foreløpig)? PS: Hovedkortet mitt har en kontakt hvor jeg plugga inn en strømledning fra strømforskyninga. Ledningen er av typen ATX 4pin (standard HHD / cd-rom strømkabel). Kan det være den gir strøm til skjermkortet? Endret 14. januar 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 ingen som vet? Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Vet ikke med xl, men pro og xt kortene har egen strømtilførsel gjennom 4-pin atx i det hjørnet du beskrev. Hvis kortet ditt funker uten tror jeg det skal gå greit. En den kvinnelig eller mannlig? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Vet ikke med xl, men pro og xt kortene har egen strømtilførsel gjennom 4-pin atx i det hjørnet du beskrev. Hvis kortet ditt funker uten tror jeg det skal gå greit. En den kvinnelig eller mannlig? 5443148[/snapback] Kontakten er av kvinnelig type, og den ligner ganske mye på den typen som gir diskettstasjoner strøm - bare at denne er enda mindre, samt kun 3-pins! Så for å koble til noe der trenger jeg en slags overgang. Men vifta går jo rundt, og skjermkortet ser ut til å virke ganske greit. Blir spennende å se hvor lenge... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) er det dette kortet du har`? 3 pin har jo en tendens til og omhandle vifter, men female part...? det er litt rart. har du bilde og poste? fant et bilde her, er det rett...? Endret 15. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) ok, jeg tok visst litt feil - det er en 4-pins kontakt. Se vedlagt bilde! (Og i farten så svarte jeg hunnlig type, pga den vite "ramma" rundt. Men selvfølgelig er det et mannelig kontakt.) Uansett; noen som vet hva den kan være til?? fant et bilde her, er det rett...?Det ser slik ut ja! Endret 15. januar 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) har ikke peilin helt erlig, ser ut som en fire pin, tror nesten garantert det ikke er til extra strøm. de ser slik ut rart HW ikke nevnte noe i testen sin om det Endret 15. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 ok, da satser jeg på at dette er en kontakt Sapphire lagde bare for å ha det gøy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå