Gå til innhold

D200 vs Eos 20D. Hvilken burde jeg ta?

Anbefalte innlegg

som jeg sa i pm til en her; jeg undres om han egentlig forstod hva D70 var, eller har hatt med det.

uansett ser det negativt ut for min del.

Undres om jeg skal ta bilder for velforbundet osv (gratis), mot at de publiserer navnet mitt til gjengjeld.

jeg vurderer å kjøpe 20D uansett, men får se. Det hele utsettes uansett til jeg vet hva jeg kommer til å tjene i år.

Listen hittils er;

objektiver

blits

hus m/uten linse

så får vi se. Fint om noen er villig til å hjelpe meg bitte litt med portefølje osv? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg går neppe for 20D (bare leker med tanken på det). D200 er nok det jeg går for.

5440183[/snapback]

Det høres mer riktig ut, ja. Som nevnt av mange er migrering til 20D meningsløst. Du må jo i tillegg bruke en liten formue på ny optikk. Har man først begynt med et system er det bare dumt å skifte, hvis man ikke blir sponset av importøren. Det siste kan faktisk skje. Jeg kjøpte min første Nikkor 105/2,5 av Morten Løberg. Han skiftet da fra Nikon til Canon fordi han hadde sponsoravtale med Canon. Canon har faktisk historie med å kjøpe seg inn på proffmarkedet på denne måten, å betale kjente fotografer for å bruke deres utstyr i steden for Nikon. De var nemlig en klar nr.2 på proffmarkedet før i tiden.

Lenke til kommentar

jeg hadde det, men så fikk jeg snusen i noen regler som gjorde at jeg kan kjøpe meg D200 uten å avskrive. Dermed ble kameraet mye mer attraktivt.

Dessuten;

noen nevnte for meg at med canon var sjansen stor for at ved neste kamera så kunne en del av utstyret bli avleggs

og

foreldrene foretrakk at hvis jeg først skulle kjøpe meg noe nytt, så fikk det bli kamera som kunne ta det jeg hadde.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
...

noen nevnte for meg at med canon var sjansen stor for at ved neste kamera så kunne en del av utstyret bli avleggs

og

foreldrene foretrakk at hvis jeg først skulle kjøpe meg noe nytt, så fikk det bli kamera som kunne ta det jeg hadde.

5440436[/snapback]

Til det første: Canon har skiftet om på kodene, sist ved overgang til dslr. Det har skapt problemer for "piratoptikk" fra før skiftet, de må få chipen flashet. Noen kan ikke engang flashes, så det kan (teoretisk) være et problem med Canon og Sigma. Bekymrer meg en del siden jeg bruker Canon og liker Sigma.

Til det siste: Lytt altid til dine foreldre. Det virker som om alle her er enige med dem, så de er altså ikke så dumme.

Mvh en forelder (ikke en av dine... :ermm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...