Gå til innhold

boot virus warning

Anbefalte innlegg

Hei, skulle reinstalere xp på en s-ata disk i går, men mitt under restarten popper det opp i dos at det er virus på disken. å at jeg skal sette inn en ren boot-disk. men problemet er at jeg ikke ser disken i f-disk da det er s-ata.

hvordan renser jeg boot sektoren? disken er delt i 2, med viktige ting på den delen som ikke xp skal være på så kan ikke formatere hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt er du kommet i nyinstallation?

Er du startet på den, eller er alt som før?

Hvilken metode brukte du for å "reinstallere" windows?

Har du har virus på disken, så plejer det å være på C drevet, og ikke den del som inneholder data. Hvis du booter opp med CD rommen i drevet, velger nyinstallation og formatering av C drevet, blir virus slettet. Dit andre drev blir ikke berørt.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Har du slått på Boot Virus advarsel i BIOS? Hvis dette er gjort vil skriving til bootsectorene gi en slik melding (og OS gjør dette ved installering).

5432798[/snapback]

nei hadde ikke gjort det. funka når jeg skrudde av. merklig at jeg ikke viste dette.. har lakt inn os/xp 1 million ganger før. sikker på at det ikke ligger et virus i gjenn ? får jo ikke formatert boot sektoren så. men maskinene funker ok så samme egentlig.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...