chimera Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det var en venn av meg som klarte å finne en ny pakke(uoppakket) som inneholdt manualer, lisenser, 5 cder merket Windows 2000 Pro, 5 cder merket Office XP og en Windows 2000 Server. Alt dette i en kontainer som han rotet rundt i. Han fant en datamaskin med knust skjerm i samme kontaineren. Flaks? Jeg tror ikke han er klar over at det er vært en (liten) formue. Merkelig dette, kan det være noe ulovlig på ferde? Ettersom den lå i en kontainer tror jeg det er uaktuelt å levere pakken til politiet. Hva er verdien av dette? Er det ulovlig av ham å beholde det(inkl maskin)? I maskinen var HDen borte. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Er ikke ulovlig å beholde den nei, sålenge han ikke har gravd i en privat container da. Sinnsykt flaks med fangsten der ja. Har funnet mye rart jeg oxo, men aldri noe så fint! :razz: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Finders keepers, sier nå jeg. Er det ikke sannsynlig at noe ulovlig har funnet sted, plikter han ikke å melde fra til politiet som på samme måte som hvis han finner en lommebok for eksempel. Dette kan like gjerne være noen som ikke hadde bruk for utstyret/programvaren og han kan velge å beholde dette selv, evt. selge det videre. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Formelt er det eier/ leier av container som eier innholdet, fram til skroten. ...alt dette visste han nok :smile: Men eierskifte i denne saken er rent nødverge ! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har han lyst å kvitte seg med litt av fangsten, er det bare å ta kontakt... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå