Gå til innhold

Amotor: Amerikanske tungvektere: Skattes i hjel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke å bytte ut en gammel vrakbil mot en ny en som forurenser mange ganger mere og er like skadelig for trafikken (bare mot dem de kjører på, ikke seg selv). Det løser da vitterlig ingen problemer.

 

Det som mangler er skikkelig subsidiering av miljøvennlige biler, slik de har i Sverige. Folk bør ikke bli "straffet" for å velge en hybrid eller en lavutslipps-bensin eller diesel.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å bytte ut en gammel vrakbil mot en ny en som forurenser mange ganger mere og er like skadelig for trafikken (bare mot dem de kjører på, ikke seg selv). Det løser da vitterlig ingen problemer.

5431862[/snapback]

Hva om idiotene kunne satt ned avgiftene betraktelig på biler med lavt til moderat utslipp.? Virker egentlig som om hele "miljøargumentet" bare er et vikarierende motiv når det gjelder bil og avgifter her i landet. :(

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å bytte ut en gammel vrakbil mot en ny en som forurenser mange ganger mere og er like skadelig for trafikken (bare mot dem de kjører på, ikke seg selv). Det løser da vitterlig ingen problemer.

 

Det som mangler er skikkelig subsidiering av miljøvennlige biler, slik de har i Sverige. Folk bør ikke bli "straffet" for å velge en hybrid eller en lavutslipps-bensin eller diesel.

5431862[/snapback]

 

Hm.. Hvordan har deg seg at miljøforkjempere som deg har på seg verdens største skylapper og ikke ser lenger enn såvidt knekken på nesa si?

 

Min gamle far driver et dekkfirma og har veldig mange innen annlegg samt bønder som kunder. Han har behov for en stor pickup med kran og dermed begrenser valget seg til en amerikansk pickup av typen Ford F350 4x4 (med kran bak) for å komme seg ut på jordet hvor traktoren/treskeren står - eventuelt oppi anleggsområdet hvor dumperen står med ødelagt dekk. Til i dag har de brukt en gammel Iveco lastebil som forurenser 4-5 ganger så mye som en splitter ny F350 og i tillegg kommer ikke denne seg frem i terrenget/jordet, så de må ha inn en annen traktor for å hjelpe til. Nå må altså min far ut med over 200.000,- ekstra i avgifter hvis han skal kvitte seg med den gamle Iveco'en for å kunne gjøre jobben effektivt og uten å forurense ihjel en liten kommune hver gang han fyrer opp den gamle børsa.

 

Han har forresten en -05 Chevrolet Silverado 2500HD med 6L duramax V8 diesel også. Denne hekter han en STOR henger på når han er på Kløfta og henter dekk. Heldigvis ble denne bilen handlet inn før avgiftsøkningen, ellers måtte han ut med enda mer penger for å kunne transportere dekk til Vestfold. Alternativet hadde selvsagt vært å bruke pengene på en vanlig lastebil, men da ville han forurenset og brukt mer drivstoff uten å kunne frakte noe mer.

Lenke til kommentar

Nå må disse såkalte miljøorganisasjonen slutte å hakke på nye biler og heller få fokus på det som faktisk er skadelig for miljøet. En NY F350 er IKKE i nærheten av skadelig for miljøet på linje med en 15 år gammel lastebil eller 20 år gammal mazda 323 for den saks skyld. Og velger man med stooor bensinmotor og bygger om til gass så er det snakk om en pen miljøgevinst/økonomisk, kontra en vanlig familiebil...

Ellers er argumentet mot slike biler pga. sikkerhet for andre og helt bak mål, vi har trailere og lastebiler på veien til vanlig så en stor pickup fra eller til er gjør nok ikke allverden av utslag på trafikksikkerheten.

"Fordelen" virkelig ironisk nok er nå at slike biler heller registreres som varebiler og slipper fartsperren. Så nå kan du fint kjøre både 100 og 150 med en pickup på 3tonn.

 

Og disse kommunistene som styer landet pr. dags dato har glemmt at det alltid er mulig å omgå det som vedtas av regler bare man har tid, ressurser og kunnskap nok + viljen til å få gjennomført det. Det er bare ett tidsspørsmål før alternativene er på plass.

 

Ang. pickuper, i usa så skal iflg. Ford sin nettside Heavy Duty serien(med sikkelige bremser på hengern) kunne trekke over 8tonn. Måtte vel vært registrert som vogntog i norge..? :p

 

 

Nei dette føyer seg inn i en lang rekke av mindre gjennomtenkte ting de håpefulle foretar seg...

Lenke til kommentar

Denne avgiften er ille, den rammer ikke bare pickuper men alle lastebiler/kassevogner under 7.5T, så nå vil firmaer kjøpe større lastebiler enn de trenger pga at de små og lette blir alt for dyre. Ergo finnes det ikke noe miljøagument overhodet. Kun mer skatt på de som prøver og drive noe næring her i landet. Trist, fryktelig trist men ikke uventet fra en rødgrønn ape regjering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skammer meg over å ha vurdert å hjulpet avgiftsterroristene på tinget.

 

de snakker så fint og fromt om hvor godt alt skal bli for så å starte et avgiftshelvete uten like. igjen!

lærer de aldri? sist jeg sjekket var ikke sosialisme det samme som organisert kriminalitet. folkefientlige skamskabb.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Hva er det som er galt med enkelte nordmenn og spesielt politikere? Det virker som om mentaliteten er "jeg (som sitter bak en kontorpult 300 dager av aaret) har ikke bruk for stor pick-up, derfor har ingen andre det heller, og de som da absolutt skal ha en slik skal faen ta maatte selge seg paa kaia for aa faa raad til det".

 

Bensinavgiftene er nok til aa skremme bort de som absolutt ikke maa ha et slikt monster allerede.

 

Og om man skal snakke om fremheving av miljoe gevinster - USA gir $2000 i skattelette til de som kjoeper hybrid biler. $2000 er 13.000NOK og det kan kanskje ikke se ut som mye, men naar man da faar en 2006 Civic hybrid til $24.000 (156.000 NOK) saa er det 8.3% av innkjoepsprisen... Og hvilket land har en ufornuftig bil/bensin-pris politikk sier miljoe-freakene i Norge?

 

-

Per Christian

 

Ang.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Nå må disse såkalte miljøorganisasjonen slutte å hakke på nye biler og heller få fokus på det som faktisk er skadelig for miljøet. En NY F350 er IKKE i nærheten av skadelig for miljøet på linje med en 15 år gammel lastebil eller 20 år gammal mazda 323 for den saks skyld. Og velger man med stooor bensinmotor og bygger om til gass så er det snakk om en pen miljøgevinst/økonomisk, kontra en vanlig familiebil...

Ellers er argumentet mot slike biler pga. sikkerhet for andre og helt bak mål, vi har trailere og lastebiler på veien til vanlig så en stor pickup fra eller til er gjør nok ikke allverden av utslag på trafikksikkerheten.

"Fordelen" virkelig ironisk nok er nå at slike biler heller registreres som varebiler og slipper fartsperren. Så nå kan du fint kjøre både 100 og 150 med en pickup på 3tonn.

 

Og disse kommunistene som styer landet pr. dags dato har glemmt at det alltid er mulig å omgå det som vedtas av regler bare man har tid, ressurser og kunnskap nok + viljen til å få gjennomført det. Det er bare ett tidsspørsmål før alternativene er på plass.

 

Ang. pickuper, i usa så skal iflg. Ford sin nettside Heavy Duty serien(med sikkelige bremser på hengern) kunne trekke over 8tonn. Måtte vel vært registrert som vogntog i norge..? :p

 

 

Nei dette føyer seg inn i en lang rekke av mindre gjennomtenkte ting de håpefulle foretar seg...

5435739[/snapback]

 

 

 

Alle kjøretøy MED tilhenger bak er "vogntog"

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...