tigerdyr Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Sist jeg kjøpte PC og lekte med overclocking var i 2000 - jeg ser nå er mye er sket siden.. spesielt mht en stor mengde obskure BIOS innstillinger. Lurer på om nogen kan være behjelpelig med å skjønne litt av det... Jeg fik systemet opp å kjøre i går. Jeg kjøpte følgende: Asus A8N32-SLI AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed OCZ EL Dual Channel Platinum Elite Edition 2x512Mb PoV 7800GT CPU-Z rapporterer CPU'en som Toledo-core - er det feil? Hadde forventet der sto Denmark... Efter hva jeg har lest skulle jeg nemt kunne gå fra 1,8 til 2,4+ - men spørsmålet er hvordan... Jeg økte først FSB til 220 - utover det satte BIOS automatisk ned multiplieren men det fant jeg omsider ut av å slå fra - likevel kom jeg ikke så veldig langt - spesielt skjønner jeg ingenting om minneinnstillingerne... Nogen her som har et lignende setup og som kan hjelpe meg litt? Hva er vanlig volt for CPU'en? Den stod vist på 1.425 fra staten, men jeg trodde egentlig 1.35 var "normal" out-of-the-box - eller hva? Jeg husker jeg leste på Asus forum'et at BIOS vist nok viste feil - eller gav for mange volt, men nå klarer jeg ikke finne igjen tråden - den ble vel slettet av Asus tenker jeg da den belyste en lang rekke problemer med hovedkortet... Har ikke haft de stabilitetsproblemer andre har pratet om ennå - prime og 3dmark kjørte helt fint og temp lå på 38 for hovedkort og 41 for cpu - er det vanlig? Synes hovedkort temp er litt vel høy, men hva vet jeg... mit tidligere mb holdt en temp på 25 grader men så var det jo stenalder'isk. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) anbefaler deg å spørre her er mye å passe på, volten må økes for å oppnå høyere klokking, må nok sette på en divider på rammen da den sikkert ikke klarer å holde følge. Timings på minne er det om å holde laveste mulig. vis pcen er ustabil prøv å øk timingsa et hakk og prøv deg fram. du kan også kikke etter noen overklokkings guider både i sticky her og ligger sikkert noe på overklokking.no også Endret 13. januar 2006 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå