Gå til innhold

Hvor kraftig linje må en ha for en cs:s server?

Fisha

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en clan i counterstrike source. Har tenkt til å sette opp en clan server til pcw-er. Jeg har en 3,5 megabits linje holder dette? Er dette i minste laget til å ha en server med max 10 spillere på? :hmm:

Eventuellt hvor kraftig linje trenger jeg?

Blir kjempeglad for alle innlegg :)

Endret av Fisha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur det blir litt lite med 0.7 til cs:s. Men det skal gå hvis de som spiller liker og ha 80 i ping

jeg har prøvd med en 0.5mbit linje til cs. Og da hadde de 60-70 i ping(de som hadde catch hadde 20-30 i ping). Men cs:s krever ltt mer trur jeg.

Men maskinvare på serveren har også mye og si. Jeg brukte en Pentium4 3.4ghz med 1024mb DDR2 ram

Lenke til kommentar

jeg har 1,5mbit sdsl fra catch, og har kjørt to 16 slots cs:s servere for å teste kapasitet, og tror jeg kom til noe rundt, 24 slots elns er absolutt maks, før det faktisk lagger, pingen steg sakte men sikkert fra 20 slots, men mindre enn 20 slots gikk faktisk strålende, og jeg klarte også å fikse på den så jeg klarte å kjøre 24 slots uten noen spesiell ping økning, men da ble det litt "choppy" å spille, så for din linje vil jeg tro det maks går 8-10 slots, avhengig av dine krav til ping o.l

Lenke til kommentar
jeg har 1,5mbit sdsl fra catch, og har kjørt to 16 slots cs:s servere for å teste kapasitet, og tror jeg kom til noe rundt, 24 slots elns er absolutt maks, før det faktisk lagger, pingen steg sakte men sikkert fra 20 slots, men mindre enn 20 slots gikk faktisk strålende, og jeg klarte også å fikse  på den så jeg klarte å kjøre 24 slots uten noen spesiell ping økning, men da ble det litt "choppy" å spille, så for din linje vil jeg tro det maks går 8-10 slots, avhengig av dine krav til ping o.l

5432874[/snapback]

1,5 mbit opp eller ned eller beggedeler?

Lenke til kommentar

Jeg har 859 kbps upload (ihvertfall ifølge routern), og kjører CS server, 12 slots med ping på 50-60 i snitt. En kollega, som har 804 kbps upload, kjører 12 slots med snitt 30-40. Men hans router er litt nærmere sentralen enn det min er, derfor har han bedre ping.

Så at du MÅ ha 2 mb ut er bare tull.....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...