Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aspstein: Planer om å investere?

sablabra: har ikke testet ;)

6059916[/snapback]

Varmer du opp til 10k? :green:

6059935[/snapback]

"varmer" opp ja... :cool:

tror jeg har funnet sweetspotn på cpu nå 3178mhz/1,6775V. Bare få satt opp vannkjølinga til grafikkortene og få litt tid til overs nå så..!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Nå går jeg kanskje litt OT, men er det noe poeng i å kjøre 350x8 framfor 280x10? Jeg testa 350x8 nå, og det ser ut til å funke greit. Vil det i det hele tatt yte noe bedre? Begge deler blir jo 2.8ghz :hmm: . Eller stresser jeg bare hovedkortet unødvendig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå går jeg kanskje litt OT, men er det noe poeng i å kjøre 350x8 framfor 280x10? Jeg testa 350x8 nå, og det ser ut til å funke greit. Vil det i det hele tatt yte noe bedre? Begge deler blir jo 2.8ghz :hmm: . Eller stresser jeg bare hovedkortet unødvendig?

6076465[/snapback]

Det finner du nok ut selv ved å kjøre ulike benchmarks og teste.

Ja.. det "stresser" hk/chipset/NB mer å kjøre med høy HTT, men dersom dette gir en bedre memclock/bedre "utnyttelse" av RAM-brikkene vil det lønne seg.. I motsatt tilfelle er 2.8Ghz.. = 2.8GHz.. uansett hvordan du når den "klokken"... trur eg (er ihvertfall hva jeg har observert ved praktiske forsøk).. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å fjerne IHS enda? Jeg har noe innmari lyst til å prøve det, men noe sier meg at jeg ikke burde gjøre det :p

Btw, jeg tror 24/7 klokken min på [email protected] har blitt mer stabil etter jeg flashet hk med nyeste bios :) . Før pleide core 0 å feile etter noen timer med dual prime 95, mens nå har jeg kjørt 11-12 timer uten feil.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...