Cerwell Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Nå må jeg nok inrømme at jeg har dreti meg ut...litt. På maskinen til en bekjendt skulle jeg sette in en ny brenner i all hast. Alt går jo greit, helt til jeg kobler analog audio kabel ned på kontakten for LAN Leds på hovedkortet (Asus A7/LAN ett eller annet). Etter det blir det kjedelig. Kabelen smelter helt opp til brenneren mens røyken står fra hele dens lengde og maskinen starter av seg selv. Selv om oppstarten går som smurt, er nå brenneren vekk. Fra BIOS og opp. Etter litt prøving så viser det seg at alt er i orden. Untatt detektering av Secondary Slave. Det virker temmelig sikkert at jeg har svidd noe på hovedkortet, men om noen har andre forslag, så blir jeg lykkelig! (Det er jeg ikke nå :smile:) [ Denne Melding var redigert av: cerwell på 2002-09-10 18:58 ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har du forsøkt andre enheter en brenneren som secondary slave? Er du heldig er det brenneren som døde. Hvis ikke kan du jo erstatte det med et rAID kort .) Sikkert billigere enn nytt HK Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Brenneren er testet Ok på annen pc :/ Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 ata100 pci kort. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Sett inn et PCI kontroller kort, f.eks dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=1&s=pl Da burde problemet være løst, for en rimelig penge. Husk å disable det defekte IDE-kontrolleren i biosen så du slippe noe krøll med den. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Takk for tipsene. Ny kontroller virker til å være et realt alternativ både kostnads og jobbmessig. Men jeg lurer også på om noen har erfaring med at kun en av sidene på en kontroller feiler (Master/Slave)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå