Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To adsl abonnement?

Anbefalte innlegg

Jeg leier en kjellerleilighet. Har foreløpig delt internett med huseieren som har trådløs adsl router (nextgentel) i 1.etg. Problemet er at det er litt dårlig signal og nettet er litt ustabilt. Ettersom jeg har et telefonuttak lurte jeg på om det er mulig å ha et eget adsl abonnement i kjelleren, eller vil det bli konflikt med det eksisterende abonnementet til huseier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du bruker kabling, til pcn fra "ditt eget abonnement",

så skulle det ikkje være noen problem. Det skal kunne gå greit

med trådlåst også"da du kjører det trådløse på din frekvens".

Hvis du får deg eget adsl abonnement så vil det ikkje bli noe problem

så lenge dere ikkje bruker samme tlf linje/har samme nr -noe

eg går utfra dere ikkje har.

Lenke til kommentar
Jeg leier en kjellerleilighet. Har foreløpig delt internett med huseieren som har trådløs adsl router (nextgentel) i 1.etg. Problemet er at det er litt dårlig signal og nettet er litt ustabilt. Ettersom jeg har et telefonuttak lurte jeg på om det er mulig å ha et eget adsl abonnement i kjelleren, eller vil det bli konflikt med det eksisterende abonnementet til huseier?

5430731[/snapback]

Hvis det går flere trådpar inn i huset, så skal du kunne tegne ditt eget abonnement. Det at det står et telefonuttak der sier ikke så mye, det kan ha vært koblet internt i huset.

Snakk med huseier først, og ring så Telenor for å sjekke om du kan legge inn en ny linje der. NB! Hvis det er mangel på linjer til huset, så er det sjelden Telenor gidder å gjøre noe med det for et xDSL abonnement. Men telefonabonnement prioriteres (har dem plikt til å legge det inn?). Deretter kan du legge inn ADSL, så sant linjen til huset takler det, og si opp telefonabonnementet. BTW: Ringer du lite, så koster et analogt Mini abonnement 89,- måneden, ikke mange kronene ekstra i forhold til kobberleia du får med kun ADSL.

Lenke til kommentar
ADSL-leverandørene kan ordne linje selv. Jeg gjorde tabben selv med å bestille tlf, og så viste seg at NGT kunne ordne dette selv. Kosta meg et tusen ekstra med et mini-abonnement fra Telenor :(

5430811[/snapback]

Var borte i et tilfelle hvor det mangler nok linjer til et hus, og eneste alternativet var å grave. Vedkommende hadde i utgangspunktet bestilt ADSL fra Tele2, men ble rådet til å først bestille en telefonlinje fra Telenor, for så å bestille ADSL når den var i orden. Nå skulle vedkommende riktignok ha fasttelefon også, men hadde han ikke gjort det hadde det ikke blitt ADSL med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...