Gå til innhold

Skal kjøpe meg bærbar...HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Tenkte å investere i en laptop som jeg kan bruke når jeg er på farten.

Har tenkt meg noe i prisklassen 10-14.000,- og som ikke er helt udatert om 2-3 år.

Den kommer til å bli brukt til

- musikk

- spill

- dokumentskriving

- litt bildebehandling

Så var spørsmålet mitt,hvor og hvilken får jeg mest for pengene?

Hadde satt kjempepris på om folk her inne kunne hjulpet meg , både med teknisk innhold å hva som som sagt gir valutta for pengene. Har ikke så alt for peiling innen for dette området.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

I prisområdet du har tenkt deg finnes det en rekke gode alternativer.

For å gjøre det enklere for meg (og oss) kan du begynne med å tenke på hvilken type bærbar du er ute etter.

Litt forenklet kan vi si at det finnes to ytterpunkter når vi ser på forskjellige typer bærbare: ultraportable og skrivebordserstattere. Ultraportable fokuserer på lav vekt, under 2 kg. Skrivebordserstattere prøver som navnet hentyder til å erstatte en stasjonær PC ved å tilby en stor skjerm og bra ytelse.

Når det kommer til dine behov vil tre av de dekkes av alle nyere bærbare. Musikk, dokumentskriving og bildebehandling er oppgaver som enkelt utføres av alle PCer. Dette såfremt vi ikke snakker om eksepsjonelt utfordrende oppgaver innen lyd og bilde. Spill er derimot et område som aldri kan få nok ”kraft”. Med kraft mener jeg hovedsakelig skjermkort, prosessor og mine.

Jeg foreslår at du titter på denne: Netshop 259IEN Pris: 12 995,00 hos Netshop.

Netshop 259IEN "SmartBook"

Les test av den her: http://www.hardware.no/artikkel/19422

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...