Gå til innhold

Dell eller Acer?


lizard83

Anbefalte innlegg

Tenkt å svi av ca. 15-16 tusen på ny bærbar til studiebruk. Valget står mellom "Acer Aspire 1304LC" og Dell sin 4150-serie. Begge har nokså like specs, men Aceren har AMD XP 1800 istedenfor Dell sin P4 1.7 Ghz. Aceren har også 15" skjerm, noe som 4150 ikke kan leverses med. Dell sin maskin er også en tusenlapp dyrere, og mangler i tillegg combo drive for CDR-W og DVD.

 

Jeg synes jeg burde gå for Acer, med tanke på at den har større skjerm, som er høyt oppe på prioriteringslista mi. Selv om grafikkortet er mye dårligere enn det i 4150'en, synes jeg ikke betyr så mye ettersom den ikke skal benyttes til spilling. Aceren fører forresten psdata. Evt. synspunkter på disse to, samt psdata som nettbutikk?Takknemlig for oppklarende svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SItter på en 4150 og er meget fornøyd.

 

AMD er vel litt mer strømkrevende om du bruker batteri mye.

 

1024'768 på 15" er litt lite syntes jeg (Personlig mening)

 

Min har 1600'1200 og jeg digger den oppløsningen (Selv om det bare er 14")

 

Har du kikket på 2650 serien til dell?

 

Acer skal også være bra, og det er jo tydelig billigere (dvd/CDRW er bra!)

Lenke til kommentar

Er selv ganske nærsynt, og synes 14" på 1024*768 blir litt lite... (Kjører denne oppløsningen på min 17" CRT monitor nå, hehe.) Batteritiden på 1304LC-versjonen av Aceren er oppgitt til 3 timer med lithium-batteri. Holder akkurat synes jeg. Plenty med strømuttak på forelesningssalene på skolen også. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...