Gå til innhold

Ren Gaming Installasjon

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at mange lurer på dette. Jeg har tenkt å sette opp en egen partisjon installasjon som kun skal brukes til spill. Da lurer jeg på et par ting. Her er det jeg har som spill pc:

Intel Pentium D 840 3,2Ghz

2gb ram

gf 6800 (står ikke mer, verker i driver eller på kortet. (le/ultra))

Dette er en Dell Dimension 9150 (En smule oppgradert). Først og fremst hvilket os burde man bruke? Å hvilke ting burde man tenke på / Stille på når man legger inn OS'et. Denne partisjonen skal kun brukes til å spille på. Hvordan få dette så raskt som mulig samt evt tune GFX hvis det er mulig med dell sine GFX kort. For eks hvis det er drivere som egner seg bedre enn orginale til spill etc.. .Intillinger i XP / 2k osv. Kanskje en liten guide til spill OS ;)

PS: Hvis du er en som for eks mener at alle høytalerledninger skal være like lange så lyden kommer ut samtidig, kan du godt la vær å svare. :no::no::no:

Endret av advance^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er sikker på at mange lurer på dette. Jeg har tenkt å sette opp en egen partisjon installasjon som kun skal brukes til spill. Da lurer jeg på et par ting. Her er det jeg har som spill pc:

Intel Pentium D 840 3,2Ghz

2gb ram

gf 6800 (står ikke mer, verker i driver eller på kortet. (le/ultra))

Dette er en Dell Dimension 9150 (En smule oppgradert). Først og fremst hvilket os burde man bruke? Å hvilke ting burde man tenke på / Stille på når man legger inn OS'et. Denne partisjonen skal kun brukes til å spille på. Hvordan få dette så raskt som mulig samt evt tune GFX hvis det er mulig med dell sine GFX kort. For eks hvis det er drivere som egner seg bedre enn orginale til spill etc.. .Intillinger i XP / 2k osv. Kanskje en liten guide til spill OS ;)

PS: Hvis du er en som for eks mener at alle høytalerledninger skal være like lange så lyden kommer ut samtidig, kan du godt la vær å svare.  :no:  :no:  :no:

5430537[/snapback]

Siden De fleste nye spill støtter XP, men ikke 2k vil jeg anbefale deg Server 2003, Windows Vista Beta eller XP Pro

Lenke til kommentar

Home og pro er det samme. Pro har bare fler nettverksfunksjoner. Ellers er det samme OS.

Jeg mener ikke å være arrogant. Men hvis man ikke er sikker Så ikke svar, hehe. Men hvorfor Server 2003? Hvordan erfaring har du med det og spill?

Lenke til kommentar
Home og pro er det samme. Pro har bare fler nettverksfunksjoner. Ellers er det samme OS.

Jeg mener ikke å være arrogant. Men hvis man ikke er sikker Så ikke svar, hehe. Men hvorfor Server 2003? Hvordan erfaring har du med det og spill?

5430600[/snapback]

Jeg bruker både Windows XP Home, XP Pro, Server 2003 og Vista beta. win2003 og Vista yter bedre enn XP i spill

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er da ikke sant. Pro er det eneste av de to som støtter 64-bitprosessorer. Det er også den eneste som kan oppdatere eldre windows, home krever ren installasjon.

Lenke til kommentar

I tillegg til hva quad sa, må jeg begynne å lure på hvorfor han skal bruke 6-7000 kroner på en Windows 2003 Server når han kan bruke 3.000 kroner på en fullversjon av WinXP Pro...

I tillegg til dette er det jo helt fjernt å skrive at han burde velge Vista, da Vista for øyeblikket kun er forbeholdt betatesterne, noe de færreste av oss er.

avas_2: Går ut fra at du har kjøpt deg inn i Betatester-teamet, kjøpt Win2003 og har lisenser til WinXP home og pro på samme maskin?

Har du ikke det, sletter jeg posten din.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Her er jeg enig med moderator...

Jeg er selv registrert i MSDN og har registrert meg for å abbonere på det som er tilgjengelig der.(kan laste ned mye forskjellig der, lovlig og gratis)

Men å ta steget opp som Beta-tester er noe jeg også har lyst til, men som privatperson er det "en smule" for dyrt for meg.

Det jeg derimot kan anbefale er å bruke Win XP 64, den er gratis for nedlasting i en prøveversjon i 120 dager(for å bli hektet på den). Så mens vi alle venter på Vista's offisielle utgave anbefaler jeg den. Har hørt at den er bygget på 2003-Serverutgaven, og jeg må si at jeg er VELDIG godt fornøyd med den.

Beta-utgaver er til uttesting, og ikke noe jeg ville brukt til en spille-pc, som er avhengig av å være stabil. Det kan være greit for å teste funksjonaliteten, men det er tross alt en grunn til at det heter Beta. Og i Vista's tilfelle er det jo flere utgaver av Beta'er også, som både utgavenummer og at de finnes 32- eller 64-bitutgaver.

Hvis du registrerer deg som "MSDN-subscriber" får du litt mere innside-informasjon om hva Microsoft faktisk jobber med og er opptatt av.

Lenke til kommentar

Jeg har to spørsmål: hvorfor skal han kjøre 64 bits når det er å mye som ikke støtter det, og hvilke spill er det som ikke funker på w2k med sp4? Jeg tror jeg har misset noe her.

Min somewhat ultimate anbefaling til trådstarter er en core installsjon av xp windows han har uten alle de tilleggsprogrammene han ikke vil ha bruk for. Deretter kjøpe 4GB ram og kjøre hele windows i ramdisk. Det vil få fart på sakene.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Regner med at trådstarter har en os-cd som fulgte med Dell'en hans når han kjøpte den? I så fall kan du legge opp Windowsinstallasjonen som du vil med nLite. Dette gir mange valgmuligheter (bla. mht. ytelse). Er ikke særlig komplisert heller.

Kjører selv en versjon av XP Pro som fulgte med en gammel Compaq fra 2001. Hvis du laster ned service packs og hotfixes på forhånd, kan du integrere disse på install cd'n som du lager. Installasjonsfilen ble redusert fra rundt 700Mb til 140MB etter 20 min i nLite, alt fuker og er kjempefornøyd:-)

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

PS: Hvis du er en som for eks mener at alle høytalerledninger skal være like lange så lyden kommer ut samtidig, kan du godt la vær å svare.  :no:  :no:  :no:

5430537[/snapback]

Tsja... skal man være helt korrekt så vil faktisk ledningen påvirke når lydsignalet kommer ut ab høytaleren. Et elektrisk signal i en vanlig kombberleder vil forplante seg i ca 2/3 av lysets hastighet, m.a.o ca 200.000.000 m/s. Om den ene lendingen din er 1 meter lengre enn den andre, så vil da også lydsignalet komme ut av høytaleren ca et halvt nanosekund etter den andre høytaleren.... så det så! =P

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I tillegg til hva quad sa, må jeg begynne å lure på hvorfor han skal bruke 6-7000 kroner på en Windows 2003 Server når han kan bruke 3.000 kroner på en fullversjon av WinXP Pro...

I tillegg til dette er det jo helt fjernt å skrive at han burde velge Vista, da Vista for øyeblikket kun er forbeholdt betatesterne, noe de færreste av oss er.

avas_2: Går ut fra at du har kjøpt deg inn i Betatester-teamet, kjøpt Win2003 og har lisenser til WinXP home og pro på samme maskin?

Har du ikke det, sletter jeg posten din.

5526736[/snapback]

jeg har vært betatester for alle fire, så jeg har fått de gratis :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...