Gå til innhold

Overklokking for viderekommede (hirrhirr)


Anbefalte innlegg

Fant frem en av de gamle maskinene mine med P133 prosessor (Som de fleste vet var P133 bare en nedklokket P150) og bestemte meg for å eksperimentere med den i går... pakket inn hovedkort med prosessor etc montert og puttet hele skiten i fryseboksen, strakk ut kabler til skjerm, tastatur etc og begynte å leke meg.... på denne måten klarte jeg å klokke opp til 287MHz....

 

Moral: Alle casemoddere og overklokkere, gå ned i kjeller'n og bygg pc i fryseboksen! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-10 19:04, oceana skrev:

genialt å å putte noe som produserer massevis av watt ned i noe som ikke er beregnet for å stå og gå kontinuerlig....Crazy Professor er ganske crazy, men ikke mer crazy enn hans mor blir når fryseboksen dør...
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:




 

Det er en stygg overdivelse og si at en stor fryseboks, ikke tåler og gå kontinuerlig. At den har problemer med og fjerne varmen er mer riktig å si.

Men la oss se på en kompressor som heter BD35F. Denne blir brukt i bittesmå båt og camping kjøleskaper. Rundt 40 liter. Nøyaktig samme kompressor står i Vapochill... Det sier vel litt!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 20:04, skrev Arctic:

Det er en stygg overdivelse og si at en stor fryseboks, ikke tåler og gå kontinuerlig. At den har problemer med og fjerne varmen er mer riktig å si.


 

vel, det kan vel ikke påstås at det er direkte sunt...spørs jo litt på størrelsen på fryseboksen da...Men det er klart, hovedsaken er jo at den ikke greier å fjerne varmen fort nok.

Måtte jo smøre på for å mobbe crazy professor litt, han hadde jo ikke helt snøring :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...