granhus Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 jeg trenger ny SCART kabel mellom DVDspiller og TV'n. har en dynabel DVD-spiller og snart en PANASONIC TH42PA50PDS (42" plasma). i hvilken prisklasse skal jeg lete? er det noen SCART kabler som er bedre enn andre på plasma tv? tar gjerne imot tips.. er ganske grønn med tanke på hva kvaliteten på kabler har å si for lyd og bilde. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har DVD-spilleren komponent ut? Er Plasmaen HD-Ready? Er svaret ja på begge, så går du for en komponentkabel av litt okey kvalitet (feks Monster) Er svaret nei på en eller begge går du for en scart av litt grei kvalitet (feks Monster) Anbefaler Mosterkabler, men finnes såklart mange andre merker som duger i massevis!! Og ja, det lønner seg å legg litt penger i disse kablene!! Lenke til kommentar
granhus Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Har DVD-spilleren komponent ut? Er Plasmaen HD-Ready? Er svaret ja på begge, så går du for en komponentkabel av litt okey kvalitet (feks Monster) Er svaret nei på en eller begge går du for en scart av litt grei kvalitet (feks Monster) Anbefaler Mosterkabler, men finnes såklart mange andre merker som duger i massevis!! Og ja, det lønner seg å legg litt penger i disse kablene!! 5430149[/snapback] tv: PANASONIC TH42PA50PDS dvd: dynaBel HK 5750 tv'n er ikke HD-Ready. det sto noe om komponent der om spillern. jeg skjønte ikke hva "komponent ut" er. kan du sjekke? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ser faktisk ut som at DVD-spilleren har component-ut, og TVen har component-inn, så da går du for en komponenetkabel... Denne kan gi deg en pekepinne på hva du er ute etter, men du kan garantert finne en billigere kabel... Kan heller ikke garantere for kvaliteten ved bruk av komponent ut på DVD-spilleren siden den er av den billige typen, men tror likevel at det blir bedre enn med SCART!! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jepp,bruk komponentkabel som Duckhunter sier. Det gir det beste bildet. Jeg bruker komponent på min TH42PA50. Vær klar over at komponent ikke overfører lyd,så du må ha en stereokabel også. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 ok.. da har jeg en liten anelse om prisnivået.. jeg må ha.. - en komponenetkabel (fra dvd til tv) - en stereokabel fra dvd til receiver - en stereokabel fra tv til receiver - en subwooferkabel (2-3m) - en PC-kabel (minijack - phono) men jeg ser at både dvd og rcvr har digital in/ut (optical), er ikke det å foretrekke? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Mellom dvd og reciver er digitalkabel det du skal bruke ja. Endret 14. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
granhus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 er det mulig å få noen av de kablene jeg trenger i en "pakke" eller noe som gjør dem litt billigere? andre butikker enn hifiklubben? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hør med Nettdata, det kan sikkert gi deg en god pakkepris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå