carl-kr. Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) hei! fikk mitt powercolor X800GT idag,men til min fortvilselse ligger det på nesten 70grader indle?!? er det ikke skjermkortet som er AUX? Endret 12. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Last ned Atitool og sjekk med det heller du. Programmer som Everest, Aida32, Sisoft Sandra, Speedfan, MotherBoard Monitor, og sikkert noen fler, kan ofte blande sammen temperatursensorer. AtiTool sjekker kun sensoren på grafikkortet, og da kan man være temmelig sikker på at temperaturen der er den riktige temperaturen som blir avlest. 66 grader skal ikke være kritisk, men du bør kanskje vurdere om det er god nok luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Last ned Atitool og sjekk med det heller du. Programmer som Everest, Aida32, Sisoft Sandra, Speedfan, MotherBoard Monitor, og sikkert noen fler, kan ofte blande sammen temperatursensorer. AtiTool sjekker kun sensoren på grafikkortet, og da kan man være temmelig sikker på at temperaturen der er den riktige temperaturen som blir avlest. 66 grader skal ikke være kritisk, men du bør kanskje vurdere om det er god nok luftgjennomstrømning i kabinettet. 5430160[/snapback] har du en link til atitool? Endret 12. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Last ned Atitool og sjekk med det heller du. Programmer som Everest, Aida32, Sisoft Sandra, Speedfan, MotherBoard Monitor, og sikkert noen fler, kan ofte blande sammen temperatursensorer. AtiTool sjekker kun sensoren på grafikkortet, og da kan man være temmelig sikker på at temperaturen der er den riktige temperaturen som blir avlest. 66 grader skal ikke være kritisk, men du bør kanskje vurdere om det er god nok luftgjennomstrømning i kabinettet. 5430160[/snapback] har du en link til atitool? 5430203[/snapback] Hint: wwww.google.com -> +Download +ATI-Tool. Eller f.eks. her. Aux i Everest er ofte en sensor som skal ignoreres.. I dette tilfellet tviler jeg sterkt på at den viser GPU-temp.. Dersom Everest (eller f.eks. Speedfan) "detekterer" sensor på skjermkort.. vises disse som egne "entries".. og alltid to.. en for GPU..en for selve skjermkortet (RAM/PCB)..ofte kalt "omgivelsestemp".. Endret 12. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 lastet ned 2 verjoner av atitool,men fant ikke noe temperatur.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 ati tools - setting + slå på temp monitor Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 ati tools - setting + slå på temp monitor 5430382[/snapback] nope!noen andre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg tror neppe at kortet/PCB ikke har tempsensor, men dersom det ikke har det er det lite du kan gjøre.. Men...dersom du finner "user-interface" for vrient (ref. bilde) til å klare å slå på "temp monitoring".. ja da lurer jeg ltt.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Den Aux temperaturen i everest er ikke ati kortet ditt , sannsynlig er det en ubrukt winbond sensor fra hovedkortets sensor IC . Slik skal det se ut for grafikk kort temp , hvis kortet har det ( er med X800XL) Endret 13. januar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå