Gå til innhold

LØST: Forsinkelse fra keyboard til høyttalere!

Anbefalte innlegg

Hei!

Enderlig har jeg kjøpt meg keyboard til dataen! Men når jeg driver å "klunker" litt, så kommer det stor delay fra jeg trykker på tagenten til lyden kommer ut av høyttalerne mine! Foreløpig har jeg brukt keyboardet til Reason og FL5...

Noen som vet hva som må gjøres for å minske delayen/få den bort?

Hjertelig

Andak :)

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikkeno om hva slags lydkort du bruker, eller hva slags programmer du kjører. Kjører du keybordet på Line-In, eller via Midi?

Mulig du må inn og senke buffer-size eller hva det eventuellt heter på lydkortet ditt, om det i det hele lar seg gjøre.

Jeg har RME Fireface. Når jeg bruker denne til flersporsopptak av konserter (inntil 28 spor samtidig) setter jeg opp buffersize for å øke stabilitet. Dette går fint, da jeg ikke trenger å høre dette "live". Om jeg skal ta opp pålegg av vokal eller annet i studio, må jeg senke buffersize, om jeg skal gi monitor gjennom Cubase SX som jeg kjører. Trenger ikke dette med RME, da jeg kan monitorere direkte via Totalmix.

Dette hjalp kanskje ikke noe?

Lenke til kommentar

Ser at Komplett eller Creative sier følgende: "Den kraftigste lydprosessoren som noen gang er konstruert,........"

Spennende at den er å få kjøpt for under tusenlappen da. Er jeg lurt som brukte rundt 10 lapper på mitt lydkort?? ;-)

Tror som sagt fortsatt at du må få satt ned buffersize for å få ned latencyen. Om dette ikke går, er jeg redd dette lydkortet ikke er egnet til ditt bruk...

Men mulig jeg tar feil... Kjenner ikke det kortet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har fått løst problemet ditt enda men.

Noe sier meg at du ikke benytter ASIO som ACD (Audio Card Driver)?

I reason kan du velge og benytte denne under, preference>audio>Audio Card Driver. Der ifra kan du også gå inn i "control panel"og justere buffer size ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...