Gå til innhold

Kan en CPU "plutselig" ryke ?

Anbefalte innlegg

Sliter som bare faen med pc'n min for tiden..

Veit snart ikke arme råd (er det sånn de sier det i eventyr?)

Men, noen nevnte i en post at cpu'n kunne være ødelagt..

Jeg trodde det var HK, sendte det.. Men var ikke det ifølge komplett..

Så jeg lurte på om prosessoren plutselig kunne ryke ? sånn uten videre ?

Noen som har opplevd det før ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter som bare faen med pc'n min for tiden..

Veit snart ikke arme råd (er det sånn de sier det i eventyr?)

Men, noen nevnte i en post at cpu'n kunne være ødelagt..

Jeg trodde det var HK, sendte det.. Men var ikke det ifølge komplett..

Så jeg lurte på om prosessoren plutselig kunne ryke ? sånn uten videre ?

Noen som har opplevd det før ?

5429679[/snapback]

Har fixet og reparert PCèr ca. 15 år, kan rett og slett ikke huske en eneste tilfelle.

Seff. har folk knust kjerner og brent opp CPUèr ved feilmontering av vifter...

Lenke til kommentar

Jeg er litt i samme situasjon selv, men jeg regner med at hovedkortet ble ødelagt. Jeg skulle bare sette inn nye minnebrikker, og nå funker ikke pcen :cry: . Den starter opp, men windows booter aldri, og det kommer heller ikke skjermbilde. Jeg har også prøvd å bytte skjermkort og psu uten å lykkes. Så da står jeg egentlig bare igjen med hovedkortet og cpuen :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er litt i samme situasjon selv, men jeg regner med at hovedkortet ble ødelagt. Jeg skulle bare sette inn nye minnebrikker, og nå funker ikke pcen :cry: . Den starter opp, men windows booter aldri, og det kommer heller ikke skjermbilde. Jeg har også prøvd å bytte skjermkort og psu uten å lykkes. Så da står jeg egentlig bare igjen med hovedkortet og cpuen :hmm:

5429909[/snapback]

Ikke alle rambrikkene passer til hvilket som helst HK...

En annen ting er at folk presser ikke brikkene godt nok ned i.

Lenke til kommentar
Starter pcen i det hele tatt da ? Noen pipelyder ? Litt mere info om problemet.

pc'n starter ikke.en konstant durelyd!

5430106[/snapback]

Ikke noe pipelyd heller? Høres veldig hardwarerelatert ut. Pcer starter ikke om det er noe galt med hardware. Det er vanskelig å vite utifra beskrivelsen hvilken komponent problemer ligger hos. Om maskinen ikke engang piper og bare durer, kan det være mange forskjellige ting som hovedkort, prosessor og minne som oftest. Ettersom du selv har sagt at det ikke er hovedkortet, vil jeg tro det må være enten prosessoren eller minnet. Har du klokket maskinen eller noe da? Har selv heller aldri opplevd at cpu ryker sånn uten videre. Det jeg har opplevd en del ganger er at minnet ryker eller er av feil sort. Da starter ikke maskinen i hele tatt.

Har du ikke en kompis eller noen som har en maskin å prøve ut komponentene på da? Da kan du lett eliminere komponenter.

Lenke til kommentar

5429909[/snapback]

Ikke alle rambrikkene passer til hvilket som helst HK...

En annen ting er at folk presser ikke brikkene godt nok ned i.

5430001[/snapback]

Jeg tror da de skal passe til hovedkortet mitt? Det er de brikkene her: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15092

jeg har ABIT NF7-S v2.0 og det skal støtte pc3200 ram i hvert fall, og opp til 3gb ram :hmm: . Så hovedkortet kan vel ikke ta skade av det?

Men kan virkelig hovedkortet bli ødelagt hvis man ikke presser det godt nok nedi? Jeg pressa til de "låsemekanismene" lukket seg. Det burde vel være langt nok nedi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...