mogga Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg har prøvd å flashe til ny Bios på min WinPad 5000s, men med en gang flashprogrammet starter så får jeg meldingen: "Cannot flash when Memory Managers (e.g HIMEM) are present". Er det noen som vet hva som gjør dette? Jeg har prøvd med bootdisk laget i både XP og Win 98. Jeg har også prøvd bios fra både Clevo sin supportside og bios som jeg har fått tilsendt fra Cintech.. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 hehehe.....du får høre med kundesupporten til winpad :smile: Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Ikke bruk "lag bootdisk" funksjonene i windows. Start opp et dos-vindu og skriv: "format A:/s". kopier deretter flashprogrammet og den nye bios'en til disketten. IKKE legg autoexec.bat og config.sys på disketten. Da skulle det vel gå greit. Bare husk og hent ned den samme versjonen av bios'en du har nå i tilfelle noe skulle gå galt.... Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 i win xp kan du lage oppstart disk i formateringsvinduet til floppyen.....denne kopierer kun systemfiler og command.com funker bra... mvh morten Lenke til kommentar
mogga Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Takker for tipset kriss det funket helt bra. Jeg har nå fått flashet biosen. Jeg hadde faktisk prøvd å lage en oppstartsdiskett på den måten, men det går ikke i XP. Jeg fant en gammel maskin med Win 3.11 som jeg brukte. Når det gjelder tipset om oppstartsdiskett i formatvalget av diskett i XP, så funker ikke det. Det legger tydeligvis inn et HIMEM program av en eller annen slag. Lenke til kommentar
mogga Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Takker for tipset kriss det funket helt bra. Jeg har nå fått flashet biosen. Jeg hadde faktisk prøvd å lage en oppstartsdiskett på den måten, men det går ikke i XP. Jeg fant en gammel maskin med Win 3.11 som jeg brukte. Når det gjelder tipset om oppstartsdiskett i formatvalget av diskett i XP, så funker ikke det. Det legger tydeligvis inn et HIMEM program av en eller annen slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå