Gå til innhold

Problemer med flashing av Bios


mogga

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å flashe til ny Bios på min WinPad 5000s, men med en gang flashprogrammet starter så får jeg meldingen: "Cannot flash when Memory Managers (e.g HIMEM) are present". Er det noen som vet hva som gjør dette? Jeg har prøvd med bootdisk laget i både XP og Win 98. Jeg har også prøvd bios fra både Clevo sin supportside og bios som jeg har fått tilsendt fra Cintech..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk "lag bootdisk" funksjonene i windows. Start opp et dos-vindu og skriv: "format A:/s". kopier deretter flashprogrammet og den nye bios'en til disketten. IKKE legg autoexec.bat og config.sys på disketten. Da skulle det vel gå greit. Bare husk og hent ned den samme versjonen av bios'en du har nå i tilfelle noe skulle gå galt....

Lenke til kommentar

Takker for tipset kriss det funket helt bra. Jeg har nå fått flashet biosen. Jeg hadde faktisk prøvd å lage en oppstartsdiskett på den måten, men det går ikke i XP. Jeg fant en gammel maskin med Win 3.11 som jeg brukte.

 

Når det gjelder tipset om oppstartsdiskett i formatvalget av diskett i XP, så funker ikke det. Det legger tydeligvis inn et HIMEM program av en eller annen slag.

Lenke til kommentar

Takker for tipset kriss det funket helt bra. Jeg har nå fått flashet biosen. Jeg hadde faktisk prøvd å lage en oppstartsdiskett på den måten, men det går ikke i XP. Jeg fant en gammel maskin med Win 3.11 som jeg brukte.

 

Når det gjelder tipset om oppstartsdiskett i formatvalget av diskett i XP, så funker ikke det. Det legger tydeligvis inn et HIMEM program av en eller annen slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...