Lynxman Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hvor får man kjøpt kopper? Jeg trenger rør og plater i forskjellige tykkelser. Skrives det kobber eller kopper? :smile: Kopper ser mest riktig ut, egentlig. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Kobber (ja kobber ikke kopper) kjøpes hos blikkenslageren :smile: Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 Ok, takk. Får så dårlig samvittighet når jeg "låner" fra jobben. :smile: Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 svensk eller?? :smile: Lenke til kommentar
The_Inca Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 peismakere har oxo kobper Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 copper is inglish kobber ær nårsk Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Kobber er vel noe som henger igjen fra dansk språk tror jeg. Kopper er vel korrekt norsk skrivemåte... Er ikke sikker på det, men mener å ha lest det ett eller annet sted :razz: De har vanligvis kopper på sånne verksteder der du kan bestille spesialdeler som de må lage sjøl og sånt... Veit ikke hva det heter, men det er ihvertfall et par stykker her, det ene heter Formverkstedet. Eller så har de det jo på blikkenslageren som nevnt... Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Det kjem litt ann på hva type kobber du skal ha, rør og fittings får du hos en rørforhandler, men skal du ha en kobber blok som er f.eks 15mm tjukk er det ikke så mange som fører de du må finne et verksted eller en bedrift som driver med kobber i større dimensjoner, skipsvert.... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 ...kraftstasjoner. :smile: Jeg fikk en 50x180x10mm kloss med kobber av Troms Kraft. Faren til en kamerat jobber der og tok den med til meg, de skulle kaste den uansett. :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Quote: Jeg fikk en 50x180x10mm kloss med kobber av Troms Kraft. Faren til en kamerat jobber der og tok den med til meg, de skulle kaste den uansett. :smile: ææææ, kaste gull? :wink: Det er kobber ja (slå opp i ordbok), ikke kopper. kopper er noe man drikker fra :smile: Dessuten heter det kobber i norsk skriftlig fordi alle vil være som oss på sørlandete :razz: Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Her er et bilde av det som eer igjen av biten og radiatoren min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå