Ustedalen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/12/454639.html Hva synes dere om dette utsagnet? Skremselspropaganda, eller noe å være litt halv-nervøs over? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja la oss kjøpe unødvendige vaksine med en gang ! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Epedemier har vi hatt før og det kommer vi til å måtte leve med, så å skape hysteri gagner inge untatt media . Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 - Men oppdager vi endringen på mer enn 50 prosent av prøvene, ville det tyde på at viruset virkelig forsøker å tilpasse seg mennesker. Det ville være et problem, sier han. Sånne utsagn er missvisende. Et virus forsøker ingen ting, siden et virus har ingen vilje eller ønske om noe som helst. Et virus gjør bare det viruset gjør. Noe som inkluderer å mutere, og å av og til plukke opp gener fra andre celler, noe som betyr at det tidvis kan kopiere egenskaper. Egenskapen man frykter er, så vidt jeg har fortsått, at det skal plukke opp gener som gjør det i stand til å smitte fra mennesker til mennesker. Noe som kan bety. Siden min kunnskap om virus er begrenset, så kan jeg ikke si om dette kan indikere noe om virusets evne til å mutere i en viss retning. Massemedier gjør også det massemedier gjør. Jeg tror heller ikke det her ligger noen vilje eller ønske om å skape hysteri bak. De ønsker bare å selge, og skriver om det som selger. Om det skulle føre til hysteri, sp er det bare en bivirkning. Men jeg tror ikke folk lar seg skremme av slike ting så lett. før det eventuelt skulle bli en skikkelig menneskeutslettende epidemi. Men det er mye som skal "klaffe" for at vi får en epidemi. For eksempel så må ikke viruset være for dødelig, slik at folk blir syke og dør for fort. Da rekker ikke viruset til å spre seg til mange nok mennesker, fordi smittebærerene dør før de får spredd smitten. Viruset må derfor være veldig smittsomt, ha en lengre inkubasjonstid hvor man ikke er syk, men allikevel kan smitte andre. Også må må det være dødelig når man først blir syk. Det verst tenkelige virus jeg kan se for meg er et virus som ikke gjør noen merkbart syk i det hele tatt, men kun ødelegger reproduksjonsevnen til menn, og som er veldig smittsomt. Et slikt virus kan spre seg over store deler av planeten før det oppdages. Da ville menneskeheten virkelig være i deep shit. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jada ! er allerede i norge, se bare på SV, mange hodeløse høner der i gården.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå