Gå til innhold

Skal spille CS:source, battlefield 2,hvilken pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ny pc og lurer på om jeg skal kjøpe bærbar. Den skal egentlig bli brukt til skole, men tipper det kommer til å bli noen timer med CS og battlefield 2 el. lignende. Jeg hadde først planer om å legge ut 11000,- kr til pc, men har bestemt meg for å bruke litt mer. Jeg tar imot alle forslag fra 11000 til 16000, selv om den nederste delen av prisklassen vil være å foretrekke. Jeg er også åpen for forslag om stasjonære pc`er og lurer litt på hvor mye mer ytelse jeg får for pengene i en stasjonær i forhold til en bærbar. Har sett litt rundt på stasjonære og funnet ut at jeg får en ganske god pc med skjerm og alt til 15000-16000kr. Når det gjelder bærbar har jeg sett litt på denne: http://www.netshop.n...aspx?plid=15265

Jeg kunne gjerne tenke meg råd om litt dyrere pcer enn denne også.

Krav jeg har satt opp:

Bærbar:

Ram: 1gb

harddisk: 60gb? (ikke viktig)

Skjermkort: Vil ha et bra skjermkort. Et som kan kjøre Cs og battlefield 2 bra. Hvilke kort finnes??

Skjerm: 14"-15,4"

Prosessor: en som greier å utnytte skjermkortet.

STASJONÆR:

Prosessor: Rimelig god prosessor.

Ram: 1gb-2gb

harddisk: 200-250gb

Skjermkort: Point Of View GeForce 7800 GT eller lignende.

Skjerm: 17" (helst gamingskjerm)

Ellers står det ganske fritt.

Vil helst slippe å bygge pc siden jeg ikke har voldsomt greie på det.

Endret av #Delirious#
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å kjøpe ny pc og lurer på om jeg skal kjøpe bærbar. Den skal egentlig bli brukt til skole, men tipper det kommer til å bli noen timer med CS og battlefield 2 el. lignende. Jeg hadde først planer om å legge ut 11000,- kr til pc, men har bestemt meg for å bruke litt mer. Jeg tar imot alle forslag fra 11000 til 16000, selv om den nederste delen av prisklassen vil være å foretrekke. Jeg er også åpen for forslag om stasjonære pc`er og lurer litt på hvor mye mer ytelse jeg får for pengene i en stasjonær i forhold til en bærbar. Har sett litt rundt på stasjonære og funnet ut at jeg får en ganske god pc med skjerm og alt til 15000-16000kr. Når det gjelder bærbar har jeg sett litt på denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15265

Jeg kunne gjerne tenke meg råd om litt dyrere pcer enn denne også.

Krav jeg har satt opp:

Bærbar:

Ram: 1gb

harddisk: 60gb? (ikke viktig)

Skjermkort: Vil ha et bra skjermkort. Et som kan kjøre Cs og battlefield 2 bra. Hvilke kort finnes??

Skjerm: 14"-15,4"

Prosessor: en som greier å utnytte skjermkortet.

STASJONÆR:

Prosessor: Rimelig god prosessor.

Ram: 1gb-2gb

harddisk: 200-250gb

Skjermkort: Point Of View GeForce 7800 GT eller lignende.

Skjerm: 17" (helst gamingskjerm)

Ellers står det ganske fritt.

Vil helst slippe å bygge pc siden jeg ikke har voldsomt greie på det.

Håper dere kan hjelpe!!

Mvh: Eivind

5429470[/snapback]

Det kan være at du får litt lagg og jeg vile anbefale en stasjonær til spilling;)

Lenke til kommentar
Takk for det det gode forslaget, men tror du at det er vært å betale 3000,-kr mer for aceren?

5430767[/snapback]

Jeg ville gjort det. Den har kraftigere prosessor (som også støtter 64bit), et veldig sterkt kabinett, samtidig som designet er veldig bra (etter min smak).
Lenke til kommentar

Når vi først er oppe i denne prisklassen hva med å heller kjøpe en slik:

Note 91760/1008/2048/D/NO

Spesifikasjoner

Farge Sølv / Svart

Vekt 3.3 Kg

Medfølgende operativsystem Det følger ikke med noe operativsystem

Batterilevetid Opp til 2½ timer

CPU Type / Modell Intel Pentium-M 760 (2.0GHz) - 533MHz FSB

Antall MB Ram 2048 MB

Antal GB 100 GB

Innebygget Grafikkort ATI Radeon M26 (Radeon X700)

Antall MB Ram 256 MB

Tommer (Skjermen) 15 Tommer

RJ45 1 stk (10/100MBIT)

Trådløst 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b)

Bluetooth

Innebygget kortleser Ja

www.shg.no

Denne ville vel funket bra til spilling. Noen som har noe erfaring med bestilling hos shg.no?? Hvordan er leveringstiden og kundeservicen??

Denne pcen er til og med billigere enn ferrarien. Men jeg lurer på om oppløsningen på denne skjermen (1400 x 1050) er litt lite??

Tenker forsatt på om jeg skal kjøpe en bærbar eller en stasjonær.

Er det foreksempel mulig å sammenlikne Point of view 7800gt på en stasonær med ATI X700 (256mb) til en bærbar?? Eller er 7800gt i en helt annen klasse??

Mvh: Eivind

Lenke til kommentar
Note 91760/1008/2048/D/NO

...

Batterilevetid  Opp til 2½ timer

...

CPU Type / Modell  Intel Pentium-M 760 (2.0GHz) - 533MHz FSB

... 

Innebygget Grafikkort  ATI Radeon M26 (Radeon X700)

...

5434701[/snapback]

Den pcen har kort batteritid. Den har opp til 2,5 timer, mens Ferrari har 2,5 til 3,5 timer. Den har samme skjermkort men svakere prosessor, så Ferrari vil være et bedre valg.
Lenke til kommentar

Er ATI x300 bedre enn ATI x700? trodde nå x700 var bedre, men er langt ifra sikker. Ser at hvis jeg skal ha en bærbar som ikke er altfor dyr og kan spille en del spill så må jeg gå opp til 17" tommer. Da forsvinner også noe av poenget med en bærbar maskin. Har enda ikke bestemt om jeg vil ha en bærbar eller stasjonær pc, siden det avhenger om jeg skal bruke den på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...