lokeland Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har nå et Socket 462/A hovedkort med en AMD Athlon 2000+ 1.66mhz cpu. Har planer om å bytte ut dette med et brukt Socket 939 hovedkort og en brukt AMD 64 3200+ CPU. Spørsmålet er da. Hvor betydelig vil forskjellen være? Hva er forskjellen mellom 'Winchester'' og "Venice", som jeg mener var de to type CPUer på 3000+? Jeg har noen intensjoner om overklokking. Vurderer også å oppgradere minne (DDR-DIMM PC3200 400mhz) fra 1 x 512mb til 3 x 512mb.. Vil dette også gjøre et godt løft? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hva blir forskjellen ?? Mange har spurt, meg selv innkludert og svaret er ikke helt entydigt. I det vanlige, altså det være på HW nett, merker du ikke forskjell. Det er først når du utfordrer maskina di at forskjellene viser seg. Hvor ligger utfordringene ? I spill, redigering av video - lyd, beregnings oppgaver ( eks. cad) men først og fremst spill. Av de to CPU`ene vil du ikke merke forskjell om du har den ene eller andre. Du kan si at Venice er den siste utgaven, revidert utgave, men tror at Winchester er hakket bedre til klokking. Mener å ha lest noen poster om dette. Rammen burde du doble fra det du har i dag, fra 1x512 til 2x512. Men økningen fra 1024 til 1536 tror jeg ikke du merker mye til. Nå er ram billig så løp og kjøp. Alt etter hva du bruker PC`en til( dette blir gjenntagelse til det kjedsommelige ) men det er dette som avgjør om du merker forskjell, hvilke utfordringer den får. Du sier lite om skjermkort ( kan tyde på at du spiller lite ) men følelsen av at PC`en endrer seg har kommet etter at jeg har kjøpt nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå