|FSK| Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hei dere. En ting jeg lurer litt på. Kan noen forklare meg hva den AEB-funksjonen egentlig gjør? Når jeg tar bilder på manuell merker jeg ingen forskjell på om jeg lar den stå i ro, eller skrur den på maks. Og så til eksponeringskompensasjon, er det ikke mulig å bruke det når man tar bilder på M med kameraet? Eller er det jeg som ikke klarer å bruke funksjonen riktig? Lenke til kommentar
persjan6 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ved bruk av AEB-funksjonen vil du få tre eksponeringer hvorav den første blir tatt på normal eksponering mens de to andre bildene taes over- og undereksponert på et forhånds bestemt trinn. Dette er en grei måte å sjekke eksponeringen om den blir "riktig" i forhold til hva du ønsker. Dette står greit forklart i instruksjonsboka. Eksponeringskompensasjon på M er jo den manuelle innstillingen. På AV og TV vil lukker evt blender justeres etter dine innstillinger slik at eksponeringen alltid vil være "riktig" mens på M justerer du både blender og lukker manuelt. Var kanskje ikke så lett å skjønne, men håper det var til noe hjelp.. P= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå