Gå til innhold

"Voksen" anime serie


Gjest medlem-75284

Anbefalte innlegg

Legend of Galactic Heroes. Når det kommer til Anime blir det vel neppe stort mer voksent enn forsvarskomitemøter, scener bestående utelukkende av sosiologiske refleksjoner og lengre diskusjoner om de langsiktige effektene av populistiske politikere på demokratiske system.

 

Har også endeløse politiske intriger og enorme romskipsflåter som sprenger hverandre til klassisk musikk.

 

Anbefalar Monster. Det eg har sett av den var bra.

Monster er omtrent 1/4 veldig bra (som i bedre enn omtrent alt annet i sin sjanger), 1/4 helt OK og 1/2 overdrevent sentimentalt, poengløst og kjedelig.

Endret av idarth
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

dere elfen lied elskende kuer burde dø... *_*

 

den var wannabe dyp og ikke en bais mer enn unnskyldning for vold/nakenhet... og.. mye av den var emo=P

 

dere som tror dere liker elfen lied pga "storyen" burde se gantz, det er mere det dere leter etter. though ofc, ikke alle her er lure nok til å skjønne stort mer avangsete plott enn det her da (H) (jk:P)

Lenke til kommentar
Legend of Galactic Heroes. Når det kommer til Anime blir det vel neppe stort mer voksent enn forsvarskomitemøter, scener bestående utelukkende av sosiologiske refleksjoner og lengre diskusjoner om de langsiktige effektene av populistiske politikere på demokratiske system.

 

Har også endeløse politiske intriger og enorme romskipsflåter som sprenger hverandre til klassisk musikk.

 

Jess! Denne skal sjekkes ut. Ikke ironisk ment. Takk for tipset.

 

Ellers vil jeg anbefale Ghost in the shell - Stand alone complex og Ergo Proxy.

Lenke til kommentar
Kanskje den er nevnt før, men Cowboy Bepop er en god animeserie med totalt 26 epiosder samt en film. Dessverre ikke så mye blod og gørr for de som synes det er et "must" for at serien skal være voksen nok :roll:.

 

Slenger meg på denne jeg. Cowboy Bebop er kvalitet mht. god historiefortelling og "style".

 

Liker du Cowboy Bebop, liker du kanskje også:

 

Akira (kanskje unødvendig å nevne denne :) )

Blue Submarine No. 6

Death Note (ble litt lei etterhvert, men de første episodene var ownage)

Desert Punk

Paranoia Agent

Trigun

 

 

Ser ikke forferdelig mye animé, men hender jeg får litt oppheng en gang i blant. Skal prøve å sjekke ut Monster...

Lenke til kommentar
Legend of Galactic Heroes. Når det kommer til Anime blir det vel neppe stort mer voksent enn forsvarskomitemøter, scener bestående utelukkende av sosiologiske refleksjoner og lengre diskusjoner om de langsiktige effektene av populistiske politikere på demokratiske system.

 

Har også endeløse politiske intriger og enorme romskipsflåter som sprenger hverandre til klassisk musikk.

 

Jess! Denne skal sjekkes ut. Ikke ironisk ment. Takk for tipset.

 

Ellers vil jeg anbefale Ghost in the shell - Stand alone complex og Ergo Proxy.

 

Hm, ja. Det høres interessant ut faktisk. Legend of Galactic Heroes altså. Stand alone complex har jeg også lest mye bra om. Ergo Proxy virker også fett. Postcyberpunk - me like...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...