Gå til innhold

Hvordan er laptops fra Dell ved levering?

Akelbee

Anbefalte innlegg

Jeg fikk idag en laptop levert inn døra fra Dell.

En del forhold ved denne maskinen og ting selgeren sa, gjør at jeg lurer på om det ikke er en helt "fabrikkny" maskin jeg har fått, men f.eks. et eksemplar som har vært returnert e.l.

Da jeg snakket med noen på Dells service-telefon, fikk jeg forståelsen av at når ny maskinen leveres, så skal det ligge en plastfolie som beskyttelse over tastaturet (eller rettere sagt over hele "brukerflaten" som tastaturet sitter i).

Min maskin hadde ikke noe slikt. Den har en plastfolie på toppen av lokket - festet på en måte som virket litt sånn amatørmessig med et par "malertape", men det var den enese foliebeskyttelsen maskinen hadde, altså ingen beskyttelse over selve LCD-skjermen heller.¨

Jeg lurer på om dere andre har som har kjøpt laptop fra Dell kan huske hvordan maskinen så ut med hensyn til folier o.l.?

Maskinen in er også utstyrt med engelsk Windows (Greit nok for meg egentlig). I bestillingsystemet på Dell sine sider står det ikke noe om valg av engelsk eller norsk windows slik som en del andre leverandører har. Er det noen andre som har fått maskin med engelsk språk - og tilbyr egentlig Dell i Norge det i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at maskinen min lå inni en plastpose, men ingen folie på skjerm/tastatur. Jeg har norsk Windows (med Dell logo strategisk plassert på rare plasser), alle Dell laptoper (og stasjonære) jeg har sett har norsk Windows (med mindre den som har kjøpt den har valgt noe annet).

Er det sånn tape med tråder inni du tenker på? Som gjerne er kuttet litt skjevt? Det har jeg ofte sett på datautstyr, og det er helt vanlig.

Hva mener du med "- og tilbyr Dell i Norge det i det hele tatt"?

Med min laptop fulgte det med en cd der det står noe som "Dell restore CD. Windows XP Pro."

Lenke til kommentar

Det var plast på lokket på min i9300 og rundt tastaturet og rundt touchpaden, ja nesten hele pcen, bortsett fra tastaturet. Var ikke noe folie/plast på selve skjermen. Var også malertape som holdt plasten på lokket sammen, så det ikke skulle dette av. Har fortsatt ikke fjernet plasten rundt tastaturet. Liker det sånn, da blir den ikke så slitt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...