Gå til innhold

HW Goes Stavanger! Meld dere på!

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare fordi vi blir tvunget... ;)

(men sant skal sies så snakker jeg en merkelig blanding av stavangersk og gudvet hva, til tross for at jeg aldri har bodd andre plasser enn her i byen (vel, utenom ett år i nordnorge, men det prøver vi å glemme)

5489596[/snapback]

Det er ganske kjipt for meg som kommer fra KristiansUnd å snakke med folk på msn og slikt fra Stavanger, tar faktisk rimelig mye lengre tid å tolke "eg sgo ha vore" enn om flere stavanger-teens faktisk beherska bokmål. Skriver de stilene sine på stavangersk også eller ? :whistle: Men har etter å ha bodd her i 1,5 år faktisk lært meg å forstå hva de sier når de prater (selv om det kan gå litt fort til tider!) :innocent:

5489752[/snapback]

He he, Kr.sund ja...

Fin by, etter hvert har man vel vendt seg til den dialekta og, kanskje ikke så vanskelig når man bor i Trønderland og snakker en bastardisk blaning av stavangersk, bokmål, nynorsk, trøndersk, nordlandsk, fransk, engelsk +++

Moro det der.

Bo i Trøndelag i 18 år, tro at du snakker trøndersk, og så forstår ikke halvparten av de hva du sier en gang :p

*være glad til og glede seg til å klare å snakke rein siddis*

Men, men.

Jeg skriver da og snakker på bokmål ute blandt folk (les: ikke-trøndere :p ).

*tenke seg hvor deilig det hadde vært med fjortis-språk-filter på MSN, forum og IRC, for ikke å glemme reallife*

Verden trenger et filter mot folk med fjortissyndrom.

I alle fall ekstreme tilfeller!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg stemmer for påske!

5709222[/snapback]

Da må jeg melde avbud igjen :!: Ferier og helligdager funker dårlig for meg som er "pendler"

5709252[/snapback]

Jeg tror vi kan si at helligdager o.l. er nedstemt med en gang (jeg kan slette de forslaga :p *glad i moderatorknappen sin*). Btw - Hvor pendler du? hehe

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for påske!

5709222[/snapback]

Da må jeg melde avbud igjen :!: Ferier og helligdager funker dårlig for meg som er "pendler"

5709252[/snapback]

Jeg tror vi kan si at helligdager o.l. er nedstemt med en gang (jeg kan slette de forslaga :p *glad i moderatorknappen sin*). Btw - Hvor pendler du? hehe

5709280[/snapback]

Jeg pendler mellom Stavanger og Kristiansund. Er ikke hjemme hver helg da, men prøver å ta meg noen dager fri hver 5-6 uke så jeg får hjem å hilse på vennene mine og familien :)

Men om det tas på en vanlig ukedag tror jeg det er langt flere som kan delta. Er sikkert noen som går skole i Stavanger, men som pendler litt til "utkanten" i helgene også:)

Lenke til kommentar
Nå er det for sent! Jeg har flyttet

5709882[/snapback]

2 bad 4 u! Nå få'kke du lov å bli med oss mer :p *mobbemodus* Har du flytta til Molde? "iii ee statsminister iii". Forstårsegikkepåsånt :p

Du får si fra hvis du kommer ned en tur da =P

Lenke til kommentar
2 bad 4 u! Nå få'kke du lov å bli med oss mer :p *mobbemodus* Har du flytta til Molde? "iii ee statsminister iii". Forstårsegikkepåsånt :p

Du får si fra hvis du kommer ned en tur da =P

5709905[/snapback]

Ja, i'm back. Det e I og Kjell Magne no :p

Kommer nok ned en tur snart. Men vet ikke helt når :ermm:

Lenke til kommentar
He he he :) Traff en Moldenser i helga, koselige dialekten

Men sånn generelt så liker jo ikke Kristiansundere Moldensere  :innocent:  haha

5709928[/snapback]

He he.. Traff du han i Kr.sund eller Stavanger?

Jeg har ikke noe i mot Kr.sundere. Har mer i mot sunnmøringer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...